اقتصاد مقاومتی، فرصتی برای معرفی برند یزد

به گزارش یزدی نیوزدبیر کمیته گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: اقتصاد مقاومتی یک ظرفیت مناسب برای استان یزد است تا فرهنگ دیرینه خود را که نسبت به سایر استان‌ها در صد سال اخیر به اقتصاد مقاومتی نزدیک بوده، معرفی کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، «مجید جوادیان‌زاده» در نخستین جلسه کارگروه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد به ارائه تعریفی از گفتمان پرداخت و گفت: چینش خاص از یک زبان، گفتمان نامیده می‌شود و وقتی فردی به شیوه‌ای خاص صحبت کند گفته می‌شود با گفتمان روشنفکری یا گفتمان دینی و … سخن می‌گوید.

 

وی افزود: گفتمان‌سازی، یک علم است و نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و سرگرمی‌های مختص خود است یا گاهی اوقات به انتقاد از درون نیاز دارد.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک ظرفیت مناسب برای استان یزد است تا فرهنگ دیرینه خود را که نسبت به سایر استان‌ها در صد سال اخیر به اقتصاد مقاومتی نزدیک بوده، معرفی کند.

 

وی گفت: این فرصتی است تا از یزد برندسازی کنیم و فرهنگ یزدی بودن نشر یابد و ترویج شود.

 

جوادیان در ادامه به مصاحبه چند سال گذشته خود با دکتر روستا پدر بازاریابی ایران اشاره کرد و ویژگی مشترک یزدی‌ها و ژاپنی‌ها از دیدگاه وی این گونه توصیف کرد: یزدی و ژاپنی به‌علت مواجهه با برخی نابسامانی‌های طبیعی کوشیده‌اند، این واقعیت‌ها را بپذیرند و با سخت‌کوشی، دقت، درستکاری و … در جهت غلبه بر آن گام بردارند.

 

دبیر کمیته گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی گفت: ژاپنی‌ها با بهپویی مستمر(کایزن) و یزدی‌ها با یادگیری و تجربیات جدید می‌کوشند آنچه را نمی‌دانند بیاموزند و از آن استفاده کنند.

 

وی گفت: توجه به کیفیت در ذات ژاپنی و یزدی‌هاست. هنوز هم در ایران وقتی از یزدی نام برده می‌شود نشانه‌ای از کیفیت و مرغوبیت وجود دارد. هم‌چنان‌که ژاپنی برای کیفیت احترام قائل است.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی یا درست خرج کردن در زندگی ژاپنی و یزدی یک اصل است. وقت‌شناسی و خوش قولی در یزدی و ژاپنی مورد توجه است و یزدی با هر مذهب، دیر آمدن و زود رفتن را ضد ارزش می‌داند.

 

جوادیان‌زاده تصریح کرد: علاقه به خانواده، دوراندیشی، محافظه کاری در مدیریت منابع، سلامت رفتاری، بردباری، نگاه اقتصادی در زندگی و … از جمله مواردی است که در یزدی‌ها و ژاپنی‌ها پررنگ است.

 

وی در جمع‌بندی مطالب خود گفت که موارد فوق مصداق گفتمان‌سازی است و می‌توان با تأکید بر این خصیصه‌های فرهنگی، در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

 

در این جلسه پس از بحث و تبادل اعضا مقرر شد که برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دستگاه‌های اجرایی به کارگروه پیشنهاد شود و طرح نشان اقتصاد مقاومتی، ساختار اعطای آن و جشنواره فراگیر اقتصاد مقاومتی توسط کارگروه تهیه شود.

 

انتهای پیام

 

بخش نظردهی بسته شده است..