الکترونیکی شدن بیش از ۸۵ درصد بیمه‌های سلامت در یزد

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد: در کمتر از ۲ سال و نیم ۸۵ درصد نسخه‌های بیمه سلامت در استان یزد الکترونیکی شده است.

به گزارش یزدی نیوز، دریجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به الکترونیکی شدن بیش از ۸۵ درصد بیمه‌های سلامت در استان یزد گفت: این مهم باعث شده است استان یزد در کنار استان‌های کرمان و کردستان جایگاه برتر کشور را کسب کند.

وی با بیان اینکه این مهم در مدت کمتر از دو سال و نیم حاصل شده است افزود: در کشور‌های پیشرفته نظیر آلمان بحث نسخه نویسی الکترونیکی ۱۵ سال طول کشیده است، اما یزدی‌ها توانستند با کمک مردم و همکاری پزشکان به سرعت به این مهم دست یابند.

وی همچنین با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیکی در استان یزد به صورت داوطلبانه و تنها از راه گفتگو صورت گرفته است گفت: این در حالی است که در کرمان و کردستان نسخه نویسی الکترونیکی اجباری بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه با حذف دفترچه بیمه سلامت عملا نسخه سوم دفترچه که سوابق دارویی بیمار در آن درج می‌شود نیز حذف می‌شود تاکید کرد: کسانی که نیاز دارند به نسخه سوم بیمه خود دسترسی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به آدرس (Eservices.ihio.ir/esc) مراجعه و سوابق دارویی خود را دریافت کنند.

دریجانی همچنین گفت: افراد تحت پوشش می‌توانند برای تمدید دفترچه خود با مراجعه به سایت بیمه سلامت ایرانیان (Bimehsalamatiranian.ir) اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..