تمدید مهلت شرکت درجشنواره مونولوگ یزد – تین

مهلت ارسال آثار به جشنواره مونولوگ یزد – تین (تئاتر یک نفره) تا ۲۰ شهریور ماه تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز دبیر نخستین جشنواره مونولوگ یزد با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی این جشنواره تا ۲۰ شهریور تمدید شده است، گفت: شرکت کنندگان باید در هنگام ثبت نام و بارگذاری اثرخود عنوان کنند که متقاضی شرکت در کدام بخش هنرمندان استان، کشف استعداد‌های نو و یا هنرمندان توان خواه هستند.

علی جاور افزود: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره در سه بخش مورد رقابت و داوری قرار می‌گیرد.

جاور ادامه داد: این جشنواره با هدف ارتقاء سطح کیفی بازیگری در استان باتوجه به علاقه‌مندان به این عرصه وهمچنین وجوددانشگاه ومراکز آموزش بازیگری متعدد درسطح شهر و ترویج کتاب وکتابخوانی دربین جوانان علاقه‌مند به هنربازیگری برگزار می شود.

وی درباره روند برگزاری جشنواره گفت: جشنواره با توجه به فراگیری شرایط کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند از سراسر استان با ارسال آثار خود با محوریت تک گویی در جشنواره شرکت کرده و هنر نمایش استان را در این روز‌های سخت اعتلا بخشند. درضمن جشنواره با تمرکز بر آموزش اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی بعد از بازبینی آثار از بین پذیرفته شدگان در این مرحله مینماید که شرکت کنندگان قادر به اصلاح وترمیم اثر خود بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی نیز می‌باشند.

دبیر نخستین جشنواره مونولوگ یزد – تین (تئاتر یک نفره) افزود: در صورت روی دادن اتفاقات مبارک برای مبارزه با بیماری کرونا و شرایط همه گیری، این جشنواره در روز‌های آخر در صورت امکانِ حضور، میزبان اجرا‌های برتر خواهد بود.

علی جاور افزود: آموزش و استعدادیابی یکی از اهداف اصلی جشنواره است و بدین منظور در حاشیه برگزاری این رویداد هنری، کارگاه‌های آموزشی مونولوگ نویسی و بازیگری نیز برگزار می‌شود که حضور در این دوره‌های آموزشی برای شرکت کنندگان الزامی است.

وی گفت : موضوعات ویژه در بخش‌های اصلی جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان علی الخصوص هنرمندان هنر‌های نمایشی درزمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب وکتابخوانی برای پیشرفت خانواده وعلی الخصوص جوانان، کروناومدافعان سلامت، آثاربرگرفته شده از زندگی مشاهیراستان یزد، استفاده از متون برگرفته ازادبیات کهن ایران و موضوع آزاد است.

مدیر گروه فرهنگی هنری کریاس درباره شرایط عمومی جشنواره مونولوگ تین گفت: هنرمندان و علاقه‌مندان از سراسر استان در رشته‌های مختلف و مقطع‌های مختلف می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

– آثار باید با ایده‌های نو و به دور از هرگونه کپی‌برداری، صرفاً برای این جشنواره، خلق شوند.

– شرکت کنندگان بایدمشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کد ملی به همراه یک قطعه عکس پرسنلی خود را در سایت جشنواره بارگذاری و نسبت به اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.

– داوران در هر بخش بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان و کیفیت آثار تصمیم می‌گیرند و حقِ دادن جوایز بیشتر و یا ندادن جایزه را در هر بخش و گروه خواهند داشت.

– هر شرکت کننده حداکثر دو اثر در هر بخش می‌تواند ارائه دهد.

– به آثاری که مدارک آنان ناقص ارسال شود و یا اثرشان معیوب باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– ارائه اثر به دبیرخانه به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمانبندی جشنواره است.

وی تاکید کرد: بعد از بازبینی آثارتوسط هیئت بازبین آثارپذیرفته شده باید در کارگاه‌های آموزشی جشنواره شرکت و نسبت به ارتقاء آثار خود برای داوری نهایی اثر اقدام نمایند.

علی جاور همچنین از برگزاری بخش ویژه توان خواه در این جشنواره خبر داد و گفت: همه شرایط هنری و عمومی قید شده در فراخوان برای توان خواه‌ها پابرجاست ولی آثار آن‌ها مجزا داوری شده و به آثاربرگزیده جوایزی اهدا میگردد.

وی گفت: آثار برگزیده جشنواره با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در صورت امکان، اولویت اجرا خواهند داشت. امید است در صورت رفع محدودیت‌ها و بهبودی اوضاع همه گیری کرونا، این اتفاق صورت بگیرد.

دبیر نخستین جشنواره مونولوگ یزد – تین (تئاتر یک نفره) در پایان افزود: متقاضیان شرکت در جشنواره، می‌توانند جهت بارگذاری آثار به سایت tinfestival.ir مراجعه کنند وبادریافت کد رهگیری از ثبت اثر خود اطمینان حاصل نمایند ویا اثرخود را برروی لوح فشرده به آدرس: یزد، خیابان آیت الله کاشانی، ابتدای بلوار امام جعفر صادق، اداره کل ورزش و جوانان، کدپستی ۸۹۱۶۷۷۵۸۳۷-واحد مشارکت‌های اجتماعی جوانان ارسال نمایند.

مؤسسه فرهنگی هنری کریاس با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری وانجمن نمایش استان یزد نخستین جشنواره مونولوگ تین (تئاتر یک نفره) رادر استان یزد برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..