دومین خانه مطبوعات شهرستانی یزد رسماً آغاز بکار کرد

دومین‌ خانه مطبوعات شهرستان‌های استان یزد پس از شهرستان بافق در میبد با حضور مسئولان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام «محمد اعرافی» امام جمعه موقت شهرستان میبد در مراسم آغاز بکار رسمی خانه مطبوعات میبد  با بیان این که عرصه خبر و اطلاعرسانی، رسالت پیامبر(ص) نیز بوده است، گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص)، رهایی انسان‌ها از ذلت و گمراهی بود لذا عمل به این رسالت باعث نجات انسان‌ها از جهل و نادانی خواهد شد.

وی ورود خبرنگاران به عرصه رسانه و خبر را بسیار مهم دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید قدر این نعمت باشند و از طرفی امیدواریم مسئولان با حمایت‌های بیشتر از خبرنگاران، کمک و راهبر آنها باشند.

اعرافی حضور رسانه‌های نوین در زندگی مردم را یاداور شد و گفت: برخلاف گذشته که بیشتر مردم از محافل و رسانه‌های سنتی بهره‌مند می‌شدند، امروز رسانه‌های نوین بیشتر بر زندگی مردم تاثیرگذار هستند این تاثیر به صورت مستقیم است چرا که بیشتر امورات زندگی مردم از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت شهرستان از خبرنگاران خواست تا امانت در نوشتن را مدنظر داشته باشند و واقعیت‌های جامعه، مشکلات مردم و شهر و شهروندی را مورد توجه قرار دهند و در نشر انتقادها و نظرات، آبروی مومنان را حفظ کنند و از اخبار کذب و دروغ پرهیز نمایند تا باعث متشنج شدن جامعه نشوند.

«مجید جوادیان‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در مراسم افتتاح این مرکز، آن را رویداد فرهنگی بزرگی خواند و ابراز امیدواری کرد که این مرکز منشا خیر و اتفاقات خوبی باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۶ رسانه فعال در استان یزد فعالیت دارند که سهم شهرستان میبد ۲۱ مورد است و ظرفیت خوب این شهرستان را می‌رساند.

این مسئول، خانه مطبوعات شهرستان میبد را مکانی برای هم فکری، هم افزایی و همگرایی افراد با سنین مختلف دانست و اظهار کرد: برای پیشرفت علم و فناوری و ایجاد رقابت باید آموزش مهارت‌های جدید مهمترین دغدغه این مرکز باشد و روزنامه‌نگاری تخصصی در دستور کار این مرکز قرار گیرد.

جوادیان زاده در پایان نیز گفت‌وگو با مسئولان دولتی، نهادهای تاثیرگذار، ارائه بسته‌های حمایتی، حامی کارت و دیگر امکانات در این مرکز را خواستار شد و تاکید کرد: بعد از بافق، شهرستان میبد دومین شهرستانی است که رسانه‌هایش خانه‌دار شدند و اکنون همه خدمات خانه مطبوعات باید در این شهرستان ارائه شود.

«هادی زارع» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد نیز گفت: اتفاقات خوب و مهمی بعد از روز خبرنگار امسال در شهرستان میبد روی داد و فضایی به وجود آمد تا در یک مجموعه، رسانه‌ها را دورهم جمع کنیم تا خواسته ها و مطالبات خود را در فضای سالم بیان کنند و انسجام خوبی بین رسانه ها در شهرستان میبد در عرصه خبر صورت گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..