توسعه گازرسانی به رشد و پویایی هر چه بیشتر استان یزد کمک می‌کند

استاندار یزد با اشاره به نقش تاثیرگذار ایجاد زیرساخت گاز در مهاجرت معکوس به روستاهای استان گفت: توسعه گازرسانی به رشد و پویایی هر چه بیشتر استان یزد کمک می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز، یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی عدالت بوده است و یکی از وجوه عدالت توزیع متناسب امکانات و درآمدها در حوزه جغرافیایی شهرها و روستاها می‌تواند.

با توجه به اینکه کشور ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین مخازن و ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد و شایسته نیست، مردم آن در مناطق روستایی و صنایع از آن محروم باشند.

مناطق روستایی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی هستند که با توسعه گازرسانی در چرخه تولید قرار می‌گیرند، همچنین سبب رفاه مردم این مناطق، کمک به واحدهای اقتصادی و تولیدی و حفظ جمعیت منطقه می‌شود.

همچنین گازرسانی به صنایع استان می‌تواند با جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی سبب کاهش آلایندگی در شهر و آسیب‌های زیست محیطی شود.‌

محمدعلی طالبی استاندار یزد در آیین افتتاح ۱۶۹ پروژه گازرسانی استان یزد اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه در کشور ما گازرسانی محسوب می‌شود که ابعاد مختلف توسعه را شامل می‌شود.

وی گفت: گازرسانی در یک بخش سبب پایداری جمعیت شده است و به عینه در روستاها و شهرهای مختلف می‌بینیم که سبب مهاجرت معکوس در روستاها و شهرستان‌ها در اثر تکمیل زیرساخت‌های زندگی مردم شده است.

وی بیان کرد: وجه دیگر توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال است که در این زمینه هم اقدامات و فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم و در تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز آن در طول این سال‌ها شاهد هستیم.

استاندار یزد بیان کرد: در هشت سال گذشته به همه شهرستان‌های استان گازرسانی شد، همچنین به شهرک‌های صنعتی، شهرک فولاد اشکذر و دیگر پروژه‌های بزرگ راه را برای سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال در بسیاری از نقاط استان فراهم آورد.

وی ادامه داد: گاز نقش بسیار مهمی در توسعه داشته است در این سال‌ها مشاهده کردیم در بسیاری از نقاط زیرساخت‌هایی همچون برق و آب فراهم بود اما باز هم شاهد کاهش جمعیت در آن روستاها بودیم، زیرساختی که مهاجرت معکوس دا ایجاد کرد گازرسانی بود، و اکنون دریافتیم که اهمیت زیرساختی گاز بالاتر از برق، آب و جاده در مناطق روستایی بود.

طالبی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه زیرساختی انجام شده اما به دلیل توسعه نامتوازن در استان سبب شد برخی شهرستان‌ها از توسعه محروم شود، اما ما شعار توسعه متوازن را در استان داشتیم برای این کار لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه وجود داشته باشد، نمی‌شود زیرساخت فراهم نباشد و ما از یک منطقه انتظار داشته باشیم توسعه‌ پیدا کند، نمی‌شود شهرستانی را از آب، برق، جاده و گاز محروم نمود و بیان کرد که چرا در یک شهرستان سرمایه‌گذاری خوب نیست، تولید و توسعه ندارد و یا مهاجرت وجود دارد.

طالبی ادامه داد: مشکل شهرستان‌های کمتر برخوردار همچون خاتم، بهاباد ابرکوه برای توسعه نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری بود، که در بلند مدت در حوزه ارتباطات جاده‌ای، ریلی، برق و ایجاد نیروگاه‌ها، گاز و دیگر فعالیت‌های خوبی انجام شد و یگی از فعال‌ترین بخش‌های مرتبط با توسعه گازرسانی بود.

وی خاطر نشان کرد: سفر شهرستانی نبود که برای افتتاح می‌رفتیم و برنامه از گازرسانی نداشته باشیم، این موضوع نشان‌دهنده پویایی فعالیت‌های شرکت گاز در طول سال‌های گذشته که جزء سال‌های کم منابع بود اما باز هم گازرسانی به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور تفت و مهریز انجام شد که خدمت بزرگی بود.

وی با بیان اینکه آثار توسعه گاز می‌تواند به رشد و پویایی هر چه بیشتر استان کمک کند گفت: به جز بخش خرانق در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها پوشش خوب گاز داریم، تعدادی روستا در برخی بخش‌ها وجود دارند که زیر مجموعه پروژه‌های در دست اجرا هستند.

طالبی گفت: بخش خرانق به صورت ویژه باید مورد توجه قرار بگیرد، که با حمایت بخش خصوصی، خیران نیک اندیش و سرمایه‌گذاران توانمند می‌توانند کمک کنند تا توسعه گازرسانی انجام شود.

توسعه گازرسانی به روستاها به معنای اهمیت دادن به محیط زیست بوده و فواید بسیاری در جهت توسعه مناطق روستایی، حفظ جمعیت منطقه، تولید و اشتغال خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..