کلاهبردار و عامل خشونت فضای مجازی در یزد دستگیر شد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشراه به تسلط و اقتدار نیروی انتظامی استان یزد در فضای مجازی از کشف بسیاری از جرایم و دستگیری مجرمان در این عرصه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سردار عباسعلی بهدانی‌فرد در جلسه قرارگاه فضای مجازی فرماندهی انتظامی استان یزد اظهار داشت: به دنبال پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان این پلیس در شبکه اجتماعی تلگرام اکانتی را شناسایی کردند، که در آن شخصی با قرار دادن تصاویر و عکس‌های اقلام غیر مجاز اقدام به تبلیغات سو در گروه‌های تلگرامی می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی رصد و شناسایی کرده و متهم دستگیر را کردند.

بهدانی فرد ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که کلاهبرداری از خریداران اقلام ممنوعه علت بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در گروه‌های تلگرامی بوده است و نامبرده هیچ کالایی را برای کسانی که پول پرداخت می کرده‌اند ارسال نمی کرده است.

این مقام انتظامی به ماده ۱۵ بند “ب”جرایم رایانه ای اشاره کرد و گفت: چنانچه کسی افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر ۲ مجازات محکوم می‌شود.

تلاش در راستای پیشگیری از بروز جرایم در فضای مجازی

محمد نعیمی‌نژاد معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد هم در این نشست با اشاره به اقدامات مطلوب پلیس یزد در راستای ساماندهی فضای مجازی اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده دغدغه مندی پلیس یزد در راستای فضای مجازی است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: تلاش داریم تا با همکاری و همفکری پلیس و دستگاه قضائی بتوانیم بیش از گذشته اقدامات موثری را در رابطه با این فضا و پیشگیری از بروز جرایم در فضای مجازی داشته باشیم.

نعیمی‌نژاد گفت: برخی از پیج‌های فعال و پرمخاطب در فضای مجازی از روی ناآگاهی ندانستن اقدام به بارگزاری مطالبی می‌کنند که ما باید در ارتباط با این موضوعات نیز آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

این مقام قضائی استان یزد از همکاری خوب مجموعه نیروی انتظامی استان یزد با دستگاه قضا در راستای کاهش و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی قدردانی کرد.

دستگیری عامل خشونت در فضای مجازی

سرهنگ هادی رسائی هم در این نشست اظهار داشت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر ایجاد توهین و تهدید یکی از اراذل و اوباش نوظهور در فضای مجازی و تحریک جوانان به خشونت، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی و تحقیقات صورت گرفته مخفیگاه این متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی قضائی او را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که به هر نحوی مخل امنیت و آسایش خانواده‌ها در فضای مجازی باشند برخورد می‌کند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..