امام جمعه موقت یزد:

تمام دولتمردان برای بازسازی اعتماد عمومی تلاش کنند

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان جدید در مورد بازسازی اعتماد عمومی، گفت: همه دولتمردان باید تلاش کنند تا این خسران سالهای گذشته مرتفع شود والا موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین «سید ناصر محمدی»در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهار کرد: امام سجاد(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ در روز محشر همه گریه می‌کنند به جز چهار گروه شامل آنهایی که از ترس خدا گریه کرده باشد، چشمی که در راه خدا نابینا شده باشد، آن چشمی که از حرام‌های خدا حفظ شده باشد و آنهایی که چشمشان شب بیداری کشیده و به سجده بوده و گاهاً در این حین به خواب رفته است.

وی افزود: این روزها، روزهای آغازین دولت جدید است و مقام معظم رهبری توصیه‌های مهمی را در دیدار با دست اندرکاران دولت جدید داشتند که یکی از آنها بازسازی اعتماد عمومی بود.

محمدی با بیان این که متاسفانه در سالهای گذشته به نحوی عمل شده که بنا به دلایلی مردم به تشکیلات دولتی بی‌اعتماد شده‌اند، تاکید کرد: باید این خسران را جبران کنیم و این مهم تنها با تلاش در جهت خدمت به مردم و پرهیز از دورغ و عمل کردن به وعده‌ها محقق خواهد شد تا شاید طی چند سال این اعتماد دوباره به مردم بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها رئیس جمهور، بلکه هر کسی که در دولت جدید خدمت خواهد کرد باید تلاش کند تا مردم دوباره به دیده‌ی اعتماد به دولتمردان نگاه کنند والا اگر مردم به دولت اعتماد نداشته باشد به ویژه در کشور انقلابی ایران که با رای اعتماد مردم فعالیت دارد، موفق نخواهیم بود.

خطیب جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع و احوال این روزهای افغانستان، بی‌تفاوتی کشورمان به جریانات افغانستان را با توجه به تاثیرگذاری اتفاقات این کشور بر کشورمان به دلیل داشتن مرز مشترک جایز نداست و گفت: از طرفی باید توجه داشت که شیعیان ستمدیده افغانستان باید حفظ شوند و حق و حقوق آنها محافظت شود.

وی گفت: البته شرایط الان این کشور به نحوی است که باید محتاطانه عمل کرد و تمام جوانب دولت طالبان و این که چقدر به وعده‌ها و حرف‌های خود پایبند خواهد ماند، در نظر گرفته شود و از عجولانه در این مورد تصمیم نگیریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند برای ما مردم افعانستان مهم هستند، گفت: باید دولتی در کشور افغانستان روی کار بیاید که مردم این کشور منتفع شوند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیر اسباب مبارزه با بیماری کرونا، خداوند را عامل سبب عملکرد این اسباب دانست و گفت: باید هم از اسباب استفاده کنیم و هم بدانیم که این اسباب به لطف خدا عمل خواهد کرد.

وی با بیان این که وضعیت امروز کرونا در کشورمان مطلوب نیست، گفت: هرچند مسئولان در تلاش برای رفع این مشکل و خروج از این وضعیت بحرانی هستند و همگان اهتمام به موضوع واکسیناسیون در این مورد دارند ولی متاسفانه برخی با این موضوع به دلایلی مخالفت می‌کنند اما همین افراد قطعاً یا پیروی علما هستند یا پیروی دانشمندان و این در حالیست که هر دو آنها بر امر واکسیناسیون تاکید دارند و مشخص نیست چرا هنوز برخی افراد با این موضوع مخالفت دارند و نسبت به آن جبهه‌گیری می‌کنند.

خطیب جمعه موقت شهر یزد با بیان این که برخی شهرها به رغم جمعیت بالغ بر یک میلیون نفری تنها بیش از ۷۰ هزار نفر در آنها برای واکسیناسیون اقدام کرده‌اند، بر لزوم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون به عنوان مهمترین راهکار رفع این بحران تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..