سنگ اندازی بانک‌ها برای اعطای وام ازدواج

هرچند این روز‌ها جوانان با افزایش قیمت وام ازدواج اقدام به دریافت آن کرده اند، ولی موانع بانک‌ها گریبانگیر آنها شده است.

به گزارش یزدی نیوز بر اساس شرایط درج شده در ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌ها موظفند برای ضمانت تسهیلات هر زوج صرفا یکی از سه مورد اعتبار سنجی یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند، اما این در حالی است که بانک‌ها به این شروط توجه چندانی ندارند.

دبیر کمیسیون بانک‌های استان یزد  گفت: افزایش سقف وام ازدواج و نحوه پرداخت آن طبق بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه است که از هفتم فروردین ماه ابلاغ شد که زوج‌های جوانی که تاریخ عقد آنها از ۹۷/۱/۱ به بعد است و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می‌توانند با داشتن یک ضامن معتبر و سفته وام دریافت کنند.

میررحیمی افزود: مبلغ وام برای زوج ۷۰میلیون تومان و مدت باز پرداخت آن ۱۲۰ماهه یا ده ساله عنوان شد و بعدا برای کاهش سن ازدواج و تشویق جوانان مبلغ وام به ۱۰۰میلیون تومان و برای خانواده های ایثارگران به دوبرابر مبلغ تعیین شد.

وی ادامه داد: در تاریخ ۹تیرماه ۱۴۰۰ اداره نظارت بر بانک‌ها در نامه‌ای بر شرایط دریافت این وام مبنی بر، اینکه حتما دارای یک ضامن معتبر و سفته باشند تاکید کرد، البته شرایط ضامن معتبر را نیز خود بانک در نامه‌ای ابلاغ کرده که شامل این است که فرد چک برگشتی نداشته باشد، اقساط معوق نداشته باشد و اینکه رتبه فرد اعتبارسنجی می‌شود.

دبیر کمیسیون بانک‌های استان یزد اعلام کرد:مردم در صورتی که برای دریافت این وام و شرایط اعلامی بانک‌ها شکایتی دارند از طریق شماره ۳۵۲۸۰۰۷۳ شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..