برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی تکواندو در شهر میراث جهانی

همایش گرامیداشت روز جهانی تکواندو در آستانه چهارم سپتامبر روز جهانی تکواندو در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

تکواندو ورزشی است که در کل جهان علاقه مند دارد و از سال ۲۰۰۰ میلادی در المپیک سیدنی به صورت رسمی با تصمیم کمیته برگزاری بازی‌های المپیک وارد المپیک شد. این ورزش در کشور ایران نزدیک به حدود یک میلیون نفر ورزشکار در بخش آقایان و بانوان در تمامی رده های سنی دارید که سهم شهر میراث جهانی یزد سه هزار و ۵۰۰ نفر است.

«جمال الدین عزیزی» رئیس هیات تکواندو استان یزد در حاشیه برگزرای همایش گرامیداشت روز جهانی تکواندو  گفت: چهارم سپتامبر مصادف با ۱۳ شهریور ماه به نام روز جهانی تکواندو نام گرفته که به همین مناسبت تکواندو کاران استان یزد مسیر میدان آزادی تا میدان امیرچخماق را به همراه گروه دوچرخه سواری ایده آل رکاب زدند و با اجرای حرکات نمایشی و ادای احترام به مقام والای شهدای گمنام، این روز را گرامی داشتند.

عزیزی همچنین بیان کرد: تکواندو ورزشی جهانی است که از سه کلمه کره‌ایی ت به معنی شکستن با پا، کوآن به معنی شکستن با دست و دو به معنی راه و روش درست تشکیل شده است که معنی کامل آن روش پریدن و ضربه زدن با دست و پا است.

رییس هیات تکواندو استان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی تکواندو به تمامی تکواندوکاران، مربیان و دوستداران ورزش تکواندو، ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات ناشی از کرونا، تمرینات این رشته ورزشی در استان یزد به طور منظم و منسجم‌تر برای شرکت در مسابقات و لیگ های کشوری پیش‌رو، انجام شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..