امام جمعه بخش مرکزی یزد:

یزد نیازمند مدیران مؤثر و پیگیر منافع مردم است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یزد نیازمند مدیرانی است که منافع مردم و عامه را با پیوست عدالت در نظر داشته باشند و پاسخگوی مردم باشند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به مسائل افغانستان اظهار داشت: در دهه‌های اخیر دیدیم هر دولتمردی که در جهان سوم به خاطر منافع دولتش، یا منافع شخصی خود و یا به تعبیری منافع ملی خودش به آمریکا، غربی‌ها و مستکبران اعتماد کرد، جز ضربه و ضرر و زیان چیز دیگری حاصل نشد.

وی عنوان کرد: مصر، تونس، عراق، لیبی و بعضی از کشورهای جهان سوم را حتی در آمریکای لاتین دیدیم که اعتمادشان جز ویرانی و آسیب برای دولت ها و ملت ها در پی نداشت.

مدرسی ادامه داد: دولت افغانستان هم چنین سرنوشتی را تجربه کرد که با این همه هزینه ای که آمریکایی ها کردند و از ملت افغانستان گرفتند و آنها را از لحاظ علمی، پیشرفت، دانش روز، تکنیک و زیرساخت ها عقب نگه داشتند، در نهایت هم چیزی جز ویرانی، نا امنی و خسارت برای مردم افغانستان جا نگذاشتند و این نکته بسیار مهم و درس عبرتی برای سایر کشورهاست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استان یزد نیازمند به مدیریت بسیار قوی و منسجمی است، توصیه به مراکز قدرت، دارای نفوذ و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعم از چهره های اثرگذار در خارج از استان این است که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و حزبی و رفاقت های بیرونی به دنبال انتخاب مسئولانی شایسته باشند.

مدرسی ادامه داد: این مدیران باید حداقل از چهار ویژگی برخوردار باشند؛ شناخت نسبت به استان و جوانب مختلف، روحیه جهادی و انقلابی و عمل در میدان، توان ارتباط گیری با وزارتخانه ها و مسئولان موثر و شخص رئیس جمهور را داشته باشند و منافع مردم و عامه را با پیوست عدالت در نظر داشته باشند و پاسخگوی مردم باشند.

وی عنوان کرد: استان یزد نیز با مسائل زیادی روبه رو است که لازم به پیگیری، توجه و برنامه ریزی برای حل و فصل است که از مهمترین آنها، محدودیت منابع آبی هم کمی و هم کیفی که ناشی از خشکسالی های پی در پی است.

مدرسی بیان کرد: آلودگی های شهری و صنعتی به خصوص در محور یزد – اردکان و سطح پایین فناوری صنایع و معادن استان و دیگری خام فروشی و بهره وری پایین در معادن، تولید و برداشت محصولات باغی به شیوه های سنتی و کم بازده، نرخ بیکاری بالا و روند افزایشی آن به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهاجرت شهروندان توانمند یزدی، وجود اتباع غیرمجاز و مشکلات ناشی از اسکان، اشتغال، اجتماعی و تبعات فرهنگی و مباحث امنیتی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: از دیگر مسائل استان تغییر سبک زندگی و آسیب های ناشی از آن در استان است به ویژه که ما در زمینه طلاق واقعاً با آمار نگران کننده و رشد روبه رو هستیم، هم طلاق های قانونی و هم عاطفی، تضعیف بافت اجتماعی در بافت های تاریخی و فرسوده و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش موضوعات دیگر است که باید به شکلی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید مسائل استان را با توجه به پستانسیل هایی که وجود دارد و ظرفیت سازی های لازم برای رفع این موضوعات اقدام کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..