مدیر جهاد کشاورزی یزد:

یزد نیازمند توجه به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی

به گزارش یزدی نیوز،سیدجمال سجادی‌پور در ششمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه محصولات کشاورزی در استان یکی از راه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است که نیاز به همراهی و حمایت جدی مسئولان دارد.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سطح استان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ها و پروژه‌هایی را در این راستا تدارک دیده است که از جمله این برنامه‌ها اقدام به نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی یزد با اشاره به نقش نوسازی ماشین آلات در پیشگیری از هدر رفت و ریزش محصول در برداشت عنوان کرد: مقرر شده تا با همکاری بانک‌ها در سال جاری تسهیلاتی با نرخ بهره ۱۸ درصد به کشاورزان برای نوسازی ماشین آلات پرداخت شود.

وی از طرح ریزی ۱۰ پروژه برای توسعه امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی در این سازمان خبر داد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی، احداث شبکه‌ های اصلی و فرعی آبرسانی، اصلاح و بازسازی واحد های گلخانه ‌ای، اصلاح شیوه کشت و تکمیل مجتمع‌ های گلخانه‌ ای از جمله طرح های پیش بینی شده در این نهاد است.

به گزارش مهر،سجادی‌پور با تاکیدبر اینکه باید راندمان و بهره‌وری از سطوح فعلی حوزه کشاورزی و دامپروری استان را بالا ببریم عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در نظر دارد تا تولیدات گلخانه‌ ای در محیط‌‌های کنترل شده را افزایش دهد و از این طریق در مصرف انرژی و آب نیز صرفه‌ جویی صورت گیرد.

/م۰

بخش نظردهی بسته شده است..