شهردار یزد در نشست عصر شنبه شورای شهر انتخاب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در پرسه انتخاب شهردار یزد ظرفیت شهری و استانی در نظر گرفته شده است، از انتخاب شهردار یزد در نشست عصر شنبه شورای شهر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامحسین دشتی  در صحبت‌های ابتدایی نشست علنی شورای شهر یزد در مورد انتخاب شهردار یزد اظهار داشت: با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام شده همچنین انصراف یکی از نامزدهای سه گانه، منتخب شورا برای تصدی پست شهرداری یزد در جلسه ۱۳ شهریور معرفی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در روند بررسی‌های همه جانبه برای انتخاب شهردار که انجام شده از جمله استفاده از ظرفیت و توانایی شهر، استان و حتی خارج از استان به این باور برسیم فردی که انتخاب می‌کنیم می‌تواند در مجموع پاسخگوی نیازهای آینده در حوزه شهرداری باشد و بتوانیم برنامه‌های اولویت‌دار، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت‌دار را با همکاری و همدلی یکدیگر مانند طرح تفضیلی، بودجه‌ریزی برای سال‌های آینده و تصمیم‌گیری برای پروژه‌های بزرگ و مهم استان را به ثمر رسانیم.

دشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز صنعت چاپ گفت: از آنجایی که این صنعت با توسعه فرعنگ، علم، صنعت و تعمیق ارتباطات فکری و تحربی جهان بشری پیوند دارد، حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون این صنعت به رغم فن‌آوری‌های جدید از اهمیت و کارکرد فراوانی برخوردار بوده و امیدواریم روش‌ها و فن‌آوری‌های جدید باز بتواند کارکردهای بیشتر در این صنعت داشته باشد و دانشمندان ما بتوانند با توجه به نقش این صنعت جامعه را از دانش نوین آن برخوردار کنند.

وی روز تعاون را در فرهنگ ما یک ارزش بزرگ و مورد توجه آیات قرآنی برشمرد و گفت: تعاون یک ارزش فرهنگی دارد که حکایت از همکاری، همدلی و مشارکت در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی است.

دشتی افزود: به ویژه اگر این همکاری و تعاون بر پایه تقوا و نیکوکاری باشد چرا که در همه عرصه‌ها به آن نیاز داریم و باید بدانیم پایه‌های سرمایه بزرگ اجتماعی به ویژه در حوزه اقتصاد در همین تعاون شکل می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تشریح کرد: در قانون سه نوع اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاون داریم که به رغم وجود زمینه‌های آن در کشور هنوز در بخش اقتصادی به جایگاه تعاون و آثار بسیار ارزنده آن نرسیدیم که در این زمینه مسئولان ما چه در حوزه فرهنگ و چه در زمینه اقتصاد باید به آن اهتمام بورزند و ظرفیت‌های فرهنگ و روحیه تعاون را بیشتر نشر دهند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..