امام جمعه یزد:

آیت الله بحرینی اسوه تقوا و علم بود

نماینده ولی فقیه در استان یزد: آثار پربار آیت الله بحرینی به یقین در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری با صدور پیامی ارتحال آیت الله بحرینی از علمای یزدی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ

ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و هدایت گر روشن ضمیر حضرت آیت الله شیخ محمدرضا بحرینی یزدی که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نموده، موجب تأثر و تألم فراوان شد

آن عالم وارسته که یار دیرین انقلاب و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نمونه بارز و اسوه جهاد و صبر و تقوا و علم بود پس از کسب فیض از محضر بزرگانی همچون حضرت آیت الله العظمی بروجردی، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری، به تعلیم و تربیت شاگردان و نیز تبلیغ و ترویج معارف دینی و تألیف آثار ارزشمند علمی همت گمارد.

راه او راه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و تعالیم نورانی اهل بیت (علیهم السلام) بود و تمام عمر شریف خود را در این مسیر سپری کرد و آثار پرباری برجا گذاشت که به یقین در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

آیت الله حاج شیخ محمدرضا بحرینی یزدی سال ۱۳۱۲ در شهر زارچ واقع در استان یزد چشم به جهان گشود و در دامان پدر و مادری متدین و ولایتمدار رشد یافت و در سنین نوجوانی به حوزه علمیه یزد ملحق شدند.

پس از گذراندن مقدمات علوم حوزوی برای تکمیل مراتب تحصیلی به حوزه اصفهان تشریف برد و سپس عازم حوزه علمیه مقدس قم شد و در آنجا از وجود آیات عظام خصوصا حضرت آیت الله العظمی بروجردی و همچنین حضرت آیت الله العظمی امام خمینی بهره‌های فراوان برده و به مرتبه اجتهاد دست یافت.

وی سپس به تهران مهاجرت کرد و در وادی تدریس و تبلیغ مشغول فعالیت شد و در عرصه تبلیغ به جایگاه قابل توجهی دست یافت. سرانجام در شامگاه روز یکشنبه هفتم شهریور پس از گذراندن دوران طولانی بیماری به رحمت حق پیوست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..