افتتاح ۸ طرح کارآفرینی استان یزد همزمان با هفته دولت

هشت طرح کارآفرینی استان یزد همزمان با هفته دولت به صورت ویدئو کنفرانسی توسط مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور افتتاح شد.

«اصغر نوراله زاده» مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌های کارآفرینی که با سرمایه‌گذاری ۵۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۱ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با بیان این که اساساً ایده اولیه انتخاب مدیر منطقه‌ای و استقرار همکاران ما در مناطق کمتر توسعه یافته با هدف شناخت ظرفیت‌های این مناطق بوده است، اظهار کرد: مدیریت منطقه‌ای یزد و کرمان در میبد مستقر خواهد بود و به این ترتیب هدف ما در توسعه مناطق کمتر برخوردار برآورده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل مسئولان استان شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های این صندوق در مناطق مختلف استان باشیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی بخش‌های مختلف می‌تواند به توسعه منطقه کمک شایانی کند.

«عبدالصمد شهبازی» مدیر عامل صندوق کارآفرینی استان نیز در این مراسم که به میزبانی میبد و در جریان افتتاح یکی از این طرح‌ها در این شهرستان با سرمایه ۲۰ میلیارد ریال و ایجاد ۱۴ فرصت شغلی برگزار شد، گفت: صندوق کارآفرینی امید مبتنی بر وضعیت نسبی و رقابتی هر شهرستان، طرح‌های بازار محور که می‌تواند اشتغال مولد ایجاد کند را شناسایی و حمایت می‌کند.

وی افزود: امروز همزمان با هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت شهیدان رجایی و باهنر، یک نمونه از این طرح‌ها را در ناحیه صنعتی شمس آباد میبد مورد بهره‌برداری قرار دادیم که اشتغال مستقیم ۱۴ نفر را به همراه دارد.

وی گفت: این طرح شامل راه اندازی یک واحد تولید رول نایلون است که با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: پس از پرداخت و حمایت مالی صندوق، می‌توانیم در راستای توسعه شبکه فروش و تقویت بازار نیز حمایت‌ها و همراهی‌های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به صنعتی بودن میبد نیز گفت: این طرح با توجه به مزیت منطقه‌ای شهرستان تهیه شده که نشان می‌دهد با توجه به تولیدات کاشی و سایر محصولات صنعتی در این منطقه، این کارگاه بازار فروش خوبی خواهد بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان پس از اشاره به تلاش‌های کارآفرین طرح در خرید دستگاه‌ها و تهیه سرمایه در گردش، گفت: مجری طرح علاوه بر تعهدات خود، دستگاهی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کرده و چنانچه صندوق بتواند ۱.۵ میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش به این واحد بپردازد، ۱۱ فرصت شغلی جدید دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..