یزد نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ و خط‌شکن است

استاندار یزد با اشاره به مزیت‌هایی که یزد در حوزه صنایع دانش‌بنیان دارد گفت: یزد نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ خط‌شکن است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در مراسم واگذاری یک کارخانه تولیدی به سهامدارن جدید و جلوگیری از تعطیل شدن آن اظهار داشت: خوشبختانه همراهی و کمک بسیار خوبی از سوی مسئولان استان به ویژه نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت تا جلوی تعطیلی این واحد گرفته شود.

وی تصریح کرد: نه تنها در ارتباط با این شرکت بلکه ما این تعامل و همراهی را در خیلی از موضوعات و مسائل استان داریم و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم به واسطه همین همدلی و همراهی رخ داده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران جدید این کارخانه هم در استان اقدامات بسیار خوبی داشتند و امیدواریم که حضورشان در این واحد زمینه رفع مشکلات را فراهم کند.

طالبی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در استان یزد داریم این است که عمده اتکای یزد در حوزه صنایع فولادی و کاشی و سرامیک است و برخی مزیت‌هایی که می‌توانیم در حوزه ظرفیت‌های استان دنبال کنیم چندان مورد توجه نبوده است.

وی به ظرفیت استان یزد در حوزه تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این حوزه جزو صنایعی است که استان یزد هم می‌تواند نیروی انسانی متخصص و تکنولوژی آن را تامین کند و هم به دلیل کم آب‌خواه بودن و آلایندگی بسیار کم آن به شدت برای یزد خوب است و باید کمک کنیم که این صنایع در استان یزد رشد بیشتری داشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه همچنان برخی سرمایه‌گذاران نگاهشان به صورت سنتی به سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و کاشی و سرامیک است گفت: شاید این افراد کمتر نگاهشان به این سمت که می‌تواند مشکل ما در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل کند است.

طالبی با بیان اینکه در استان یزد نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ خط‌شکن هستیم تصریح کرد: شاید یکی از وجوه کاری که امروز در این مجموعه صورت می‌گیرد این است که در آینده هم سرمایه‌گذاران بزرگ استان را به سمت این گونه کارهایی که در استان هم مزیت اقتصادی دارد و هم بر اساس نیاز استان است سوق دهد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..