اولویت اصلی پلیس یزد مقابله با احتکار اقلام بهداشتی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد: در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا اولویت اصلی پلیس را مقابله با احتکار اقلام بهداشتی است.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مسعود آرامش در تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان یزد گفت: در خصوص اقدامات پلیس در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا اولویت اصلی پلیس را مقابله با احتکار اقلام بهداشتی است و بحث بهداشت و ضدعفونی کردن اماکن نیز به شکل خاص در دستور کار قرار گرفت.
آرامش افزود: مهمترین اتفاق دیگر در مبارزه با کرونا بحث محدودیت ترافیکی بیان کرد و افزود: پلیس همراه با سایر دستگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی در خصوص کنترل تردد خوردو‌ها در مبادی ورودی انجام داد.
معاون هماهنگ کننده با اشاره به محدودیت‌های اجرا شده در خصوص فعالیت اماکن و اصناف گفت: تشکیل تیم‌های تلفیقی با نمایندگان بهداشت در استان و با همکاری نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر اماکن و با همکاری پلیس انجام شد.
وی ادامه داد: در اوایل بابت ضدعفونی کردن معابر عمومی اماکن پر تردد از ظرفیت یگان ویژه استان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و با استفاده از تجهیزات ماشین‌های آبپاشی که در اختیار بود استفاده شد.
معاون هماهنگ کننده استان یزد با اشاره به شرایط خاصی که از وقوع کرونا در خصوص اهدای خون حادث شده بود افزود: از همه‌ی ظرفیت نیروی انسانی موجود در مرکز استان و شهرستان‌ها بابت اهدای خون استفاده کردیم و همکاران در یگان ویژه استان اهدای خون انجام دادند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات شامل تولید ماسک بود و از ظرفیت داخلی بخشی که از خیاط خانه‌های انتظامی استان بود برای تولید ماسک استفاده شد و بالغ بر یک میلیون ماسک با الویت یگان‌های اجرایی بین همه همکاران توزیع شد.
وی اقدامات دیگر را راه اندازی سامانه غربالگری در بستر اینترنت سازمانی و خود اظهاری همه کارکنان و خانواده آن‌ها جهت طرح غربالگری و همچنین کمک‌های معیشتی برای کارکنان که درگیر بیماری منحوس کرونا شدند بیان کرد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به طرح واکسیناسیون کارکنان گفت انشاالله در آینده نزدیک موضوع همگانی واکسن کارکنان مد نظر هست و با هماهنگی دستگاه مرکزی انشالله این اتفاق انجام خواهد گرفت.
سرهنگ مسعود آرامش در خاتمه از طرح مواسات و طرح همدلی مومنانه گفت و افزود: در این طرح از نظر مالی بالغ بر سی میلیون تومان وجه نقد کمک‌های خیرانه کارکنان جمع اوری شد و بالغ بر پانصد بسته معیشتی برای حمایت از این کارکنان و خانوادهاشون در مجموع انتظامی استان جمع آوری و توزیع شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..