بیمه چگونه از بیماران کرونایی حمایت می‌کند؟

همه دارو‌ها مشمول بیمه هستند، اما توزیع، تنها در چند داروخانه استان یزد انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، کرونا بیماری فراگیری که مبتلایانش باید هم سختی‌های آن را تحمل کنند و هم مشکلات تامین دارو و گرانی آن را …
اگر چه آنگونه که دکتر مصدق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید با برنامه ریزی‌های انجام شده تاکنون هیچ مشکلی در تامین داروی بیماران کرونایی نداشتیم، اما اختصاص تنها چند داروخانه برای توزیع این دارو‌ها و معطل ماندن بیماران یا همراهان آنان خود مشکلاتی دارد.
از دیگر سو مدیران بیمه‌های درمانی استان در تامین اجتماعی و بیمه سلامت می‌گویند: در حال حاضر همه دارو‌هایی که با مجوز وزارت بهداشت توزیع می‌شود مشمول این بیمه‌ها هستند.
ارجمند زاده معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد می‌گوید: در حوزه بستری بیماران کرونایی نیز بیمه‌ها تمهیدات خوبی اندیشیده اند تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خود و دولتی بیماران کرونایی را رایگان درمان می‌کند، در بیمارستان‌های خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه‌ها را تقبل می‌کند.
با این حال انگونه که دریجانی مدیر کل بیمه سلامت استان میگوید: از آغاز کرونا تاکنون بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان در استان از سوی بیمه‌های مختلف برای درمان بیماران کرونایی در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..