در نشست ویدیو کنفرانسی استاندار یزد با وزیر کشور صورت گرفت:

ارائه پیشنهادات و راهکارهای دکتر طالبی برای مقابله با بحران ها و چالش های موجود/ اختیارات استان ها برای مدیریت مسائل افزایش یابد

استاندار یزد در نشست ویدیو کنفرانسی استانداران با وزیر کشور، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص چگونگی مواجهه با بیماری کرونا، مسائل مربوط به واکسیناسیون و حوزه اقتصادی و معیشتی را ارائه کرد و بر افزایش اختیارات استان ها برای مدیریت مسائل تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست مشترک وزیر کشور با استانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی و به ریاست دکتر احمد وحیدی؛ وزیر کشور برگزار شد، به وضعیت کنونی کرونا در استان یزد اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر استان یزد در با کمترین بستری کرونایی خود در دوماه گذشته روبروست، گفت: استان یزد با عبور از پیک پنجم کرونا، در یک روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا قرار گرفته است که امیدواریم این شرایط تدوام یابد و استان به شرایط با ثباتی برسد.
وی یزد را از استان های برتر کشور در پوشش واکسیناسیون کرونا دانست و اظهارداشت: تاکنون حدود ۲۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان یزد راه اندازی شده است و در صورت افزایش میزان واکسن، مراکز تجمیعی واکسیناسیون شبانه روزی ایجاد شده در استان، می توانند روند واکسیناسیون را تسریع ببخشند.
دکتر طالبی به اعلام آمادگی بخش خصوصی و خیرین استان جهت واردات واکسن کرونا اشاره و تصریح کرد: در این راستا طی شش ماه گذشته پیگیری های بسیار زیادی صورت گرفت اما عمدتا به مانع مجوز وزارت بهداشت به دلایلی همچون فعالیت کلاهبرداران در بازار فروش واکسن و عدم اطمینان به وجود واکسن های اصلی در این شبکه برخوردیم و موفقیتی حاصل نشد.
وی با اشاره به مراودات و ارتباطات زیاد بسیاری از شرکت های موجود در استان با خارج از کشور، خاطرنشان کرد: همین مراودات امکان تامین واکسن های معتبر کرونا از کانال واردات را فراهم می کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش یکی از علل موفقیت استان یزد در کاهش ابتلای کرونا را سیاست های استانی عنوان و بر افزایش اختیارات استان ها در مدیریت کرونا، تجدید نظر از بعضی پیش فرض های ذهنی در رابطه با شیوع کرونا و نیز لزوم تعیین مراجع مشخصی برای نظارت بر پروتکل های بهداشتی و تمرکز نظارت ها در سطح کشور تاکید کرد.
دکتر طالبی همچنین به چند نرخی بودن نرخ آرد اشاره کرد و افزود: می‌توان با برخی سیاستگذاری‌ها ضمن مدیریت بهتر در بحث نان، به توزیع بهتر یارانه کمک نمود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث نهاده های دامی و اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت تداوم سیاست های فعلی در حوزه نهاده های دامی، کشور با تداوم مشکلات در زمینه تامین پروتئین مورد نیاز مواجهه خواهد شد و لذا باید مدیریت یارانه در این بخش به خوبی مدیریت شود.
استاندار یزد همچنین خواستار افزایش حوزه اختیارات استان ها در ستاد تنظیم بازار، به منظور اتخاد تصمیمات منطقه ای در بعضی از موضوعات مشترک مثل مرغ و گوشت شد.
دکتر طالبی در ادامه با اشاره به لزوم تجدید نظر در رابطه با قطعی برق کارخانجات سیمان و فولاد، بیان کرد: عمده صنایع استان یزد متکی به فعالیت واحدهای تولید فولاد هستند و لذا قطعی های برق مشکلاتی را برای بخش صنعت استان فراهم کرده است.
وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه خاموشی های خانگی استان یزد کاملا مدیریت شده و آن را به صفر رسانده ایم اما بعضی از صنایع همچنان با مشکل کمبود برق مواجه هستند که نیازمند تجدید نظر در خصوص قطعی برق آن ها هستیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..