سقف افزایش اجاره بها در استان یزد فقط ۱۵ درصد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان: سقف افزایش اجاره بها در شهر‌های استان یزد ۱۵ درصد است و مستاجران در غیر اینصورت می‌توانند به مراکز قضایی شکایت کنند.

به گزارش یزدی نیوز، خواجه رضایی گفت: در بند یک مصوبات هفتاد و دومین ستاد ملی کرونا در زمینه حمایت از خانوار‌ها در زمینه اجاره املاک مسکونی آمده است که افزایش اجاره بها در تهران تا سقف ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها تا سقف ۲۰ درصد و در سایر مناطق شهری کشور که شهر‌های استان یزد هم شامل آن است، ۱۵ درصد خواهد بود.

وی افزود: همه قرارداد‌های اجاره مربوط به املاک مسکونی استیجاری که مدت آن‌ها از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، به صورت خودکار تا یکسال تمدید می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان ادامه داد: البته ۹ استثنا نظیر دریافت پروانه تعمیرات اساسی، فروش رسمی ملک توسط مالک، عدم موافقت مستاجر با افزایش اجاره، اجاره به افراد تحت تکفل یا تشخیص رفتار خلاف عرف و … در این مصوبه وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توانند قرارداد را تمدید نکنند.

خواجه رضایی تصریح کرد: اگر هر کدام از این استثنا‌ها وجود نداشته باشد، افراد مشمول قانون می‌توانند به مراکز قضایی و دادستانی‌ها مراجعه کرده و مورد خود را از این طریق پیگیری کنند.

وی درباره وام کمک ودیعه مسکن هم گفت: این تسهیلات تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شده که مبلغ آن در شهر‌های استان یزد تا سقف ۲۵ میلیون تومان است. متقاضیان می‌توانند به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه کرده و در قسمت تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده و وام دریافت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..