موردی از ابتلا به قارچ سیاه در یزد دیده نشده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: موردی از ابتلا به قارچ سیاه در یزد مشاهده نشده و برای درمان این بیماری هم کمبود دارویی نداریم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نوری شادکام با اشاره به اینکه قارچ سیاه یک بیماری است که توسط قارچ فرصت طلب ایجاد می‌شود، گفت: افرادی که دارای نقص ایمنی در سیستم ایمنی، دیابت پیشرفته یا پیوند عضو و در موارد مبتلا به برخی سرطان‌ها هستند یا دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند کورتون یا داروی شیمی درمانی مصرف کرده اند مستعد این بیماری هستند.
وی اضافه کرد: قارچ سیاه ،بیماری خیلی شایعی نیست و در استان یزد مشاهده نشده و در استان یزد برخلاف کشور که برای درمان آن کمبود دارویی دارند، در استان یزد کمبود دارویی هم نداریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت: ارتباطی بین قارچ سیاه و کرونا نیست مگر بیماری که طولانی مدت در آی سی یو بستری شده یا کورتون در دراز مدت دریافت کرده که مستعد ابتلا باشدوگرنه در بیماران کرونایی نیز زیاد شایع نیست.
نوری شادکام با اشاره به اینکه این بیماری واگیردار نیست و ضعف شدید سیستم ایمنی علت ایجاد آن است ، افزود: نگرانی در مورد این بیماری نباید وجود داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..