انتخاب شهردار یزد به تعویق افتاد

در حالی که قرار بود شهردار یزد در جلسه روز چهارشنبه شورای شهر انتخاب شود، این مساله به جلسات بعدی شورا موکول شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس شورای اسلامی شهر یزد از انتخاب شهردار به عنوان مساله اصلی شورا یاد کرد و گفت: در مرحله اول رزومه ۴۳ نفر به دست شورای شهر رسید و با توجه به اینکه انتظار توجه به شهر یزد نسبت به شاخصه‌های این شهر بود به حدود ۱۱ نفر هم مراجعه مستقیم از سوی شورا صورت گرفت و در مجموع اسامی انتخابی به ۵۴ نفر رسید.

 

وی افزود: تعدادی از این ۵۴ نفر شرایط لازم در نظر گرفته شده از سوی وزارت کشور برای تصدی شهرداری را نداشتند و سایر افراد در قالب یک فرآیند با ۹ محور و حوزه کاری در ابعاد مختلف مراجعه کرده و برنامه‌های خود را اعلام کردند.

 

دشتی تصریح کرد: هم اکنون بین انتخاب گزینه‌های خوب و عالی در حال بررسی هستیم و به دنبال آنیم که بهترین فرد را انتخاب کنیم و برای اینکه شورا قانع شود که افراد انتخاب شده نزدیک‌ترین فرد به این شاخص‌ها هستند، انتخاب شهردار به جلسات آینده موکول شد تا بررسی‌های دقیق‌تر دیگری هم انجام شود.

 

رئیس شورای شهر یزد در ارتباط با اقدامات شورای شهر یزد در ۲۰ روز گذشته گفت: با وجود تعطیلی‌هایی که صورت گرفت، انتخاب سرپرست و تصویب اختیارات وی انجام شد و همه امور شهرداری طبق روال درحال انجام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بیماری کرونا و ضرورت مقابله همه جانبه از سوی تمام نهاد‌های دولتی، غیردولتی و مردمی همچنان مسئله اول کشور و استان است. هم اکنون همکاری کاملی بین شهرداری یزد با ستاد کرونا به ویژه در حوزه پیشگیری و واکسیناسیون وجود دارد و نماینده تام الاختیار شورا در این رابطه خانم حقیرالسادات هستند.

 

دشتی تشکیل کمیسیون‌های شورا، انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون‌های مختلف شهرداری و شهر، زمینه‌سازی بودجه‌ریزی و طرح تفصیلی را از جمله دیگر اقدامات شورای شهر در طول ۲۰ روز گذشته دانست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..