دلسوزی، تعهد به کار و اهتمام به وظیفه دلیل اعتماد مردم به کادر پزشکی است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دلسوزی، اهتمام به وظیفه و تعهد به کار پزشکان یزدی، این استان را به قطب پزشکی جنوب شرق کشور بدل کرده است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در دیدار با هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی یزد به مناسبت روز پزشک، اظهار داشت: سلامتی و امنیت دو وجه مهم و اثر گذار پیشرفت یک جامعه‌اند که در حدیث مشهور « النعمتان مجهولتان الصحه و الامان » به آن اشاره شده است.

وی افزود: مواجهه با جنبه‌های انسانی اجتماع در ابعاد جسمانی و معنوی، رسالت جامعه پزشکی و دستگاه قضایی است و این مهم، همان دو بعد اصلی پیشرفت یک جامعه یعنی سلامت و امنیت است.

این مقام قضایی تامین سلامت و امنیت را از وظایف حاکمیت دانست و بیان داشت: نظام سلامت در این برهه تاریخی که ویروس منحوس کرونا امان مردم را بریده است، سربلند بود چراکه متعهدانه و مسئولانه در میدان ایستاد و حتی در این مسیر شُهدایی را نیز تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و التزام به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و توصیه‌های شبکه بهداشت، کمترین کاری است که می‌تواند در پاسخ به تلاش‌ها و از خود گذشتگی نظام سلامت از سوی مردم مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وجوه مشترک کار قضایی و درمانی، ابراز داشت: انسان موضوع مشترک هر دو سیستم است رعایت اصول اخلاقی اولین و مهمترین راهبردی است که توسط این دو مجموعه لحاظ می‌گردد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط خوب و موثر با مراجعین و توجه به تمامی ابعاد انسانی مسئله با رعایت کامل کرامت انسانی بهترین راه برای افزایش سرمایه اجتماعی است.

دهشیری، راز داری را مهمترین وظیفه جامعه پزشکی و قضایی دانست و گفت: جامعه پزشکی یا دستگاه قضایی به لحاظ نوع کار و حرفه، به بسیاری از امور و اسرار مراجعین اشراف پیدا می‌کنند که اعتماد سازی، توفیق و تعهد به کار و مسئولیت پذیری این دو قشر اصولاً بر پرده پوشی و راز داری اسرار مراجعین است.

شایان ذکر است این نشست که به مناسبت روز پزشک، با هدف عرض خدا قوت به کادر درمان استان در ایام کرونایی انجام شد و ابتدا گزارشی از وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد ارایه گردید و سپس از اعضای حاضر جلسه تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..