آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در میبد

با افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا قرارگاه حاج قاسم سلیمانی، واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال در شهرستان میبد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا است چرا که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، شهرستان‌هایی که سرعت واکسیناسیون در آنها بیشتر باشد سهمیه بیشتری را خواهند داشت.

حفیظی با بیان اینکه تا به حال هیچ گونه عوارضی از واکسن‌های داخلی و خارجی در میبد نداشتیم افزود: از همه افرادی که در این گروه سنی قرار دارند تقاضا داریم به مرکز تجمیعی در مصلی آیت الله اعرافی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: زوج‌های جوانی که تاریخ ازدواج آن‌ها از ۲۱ تیر به بعد هستند درگروه هدف قرار گرفته اند و همچنین کادر مراکز بهداشت و درمان هم چه در مرحله اول و چه دوم عقب افتادند می‌توانند واکسن دریافت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: مرکز تجمیعی مصلی آیت الله اعرافی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ و سی دقیقه تا ۲۰ درخدمت شهروندان است.

معاون فنی شبکه بهداشت ودرمان میبد هم با اشاره به جولان کرونا و قربانیان این ویروس منحوس گفت: راه اول مبارزه با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که عزم عمومی مردم و جامعه را می‌طلبد که باید جدی بگیرند.

یزدی افزود: راه دوم واکسیناسیون عمومی است که وظیفه نظام سلامت کشور است که خوشبختانه با ورود واکسن‌های خارجی و وجود واکس‌های داخلی وضعیت بسیار خوب است.

وی گفت:هیچ محدویتی برای واکسیناسیون نداریم و گروه سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند به راحتی واکسن دریافت کنند.

علاوه بر مرکز تجمیعی مصلی آیت الله اعرافی، واکسیناسیون در همه مراکز درمانی در سطح شهرستان میبد درحال انجام است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..