مدیرکل غله استان یزد:

نان در یزد ۳۰ درصد گران شد

مدیرکل غله استان یزد از گران شدن نان در یزد خبر داد و گفت: این افزایش قیمت مربوط به قیمت آرد نیست بلکه مربوط به هزینه‌هایی مانند افزایش دستمزد نیروی انسانی و هزینه انرژی است.

حمید پایدار  اظهار داشت: دولت با یارانه‌های پرداختی برای آرد توانسته تقریباً قیمت آرد را ثابت نگه دارد که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امروز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان بودیم.

وی عنوان کرد: یارانه ماهانه ای که دولت سال گذشته برای آرد در استان یزد پرداخت کرده، ۲۱ میلیارد بوده که این رقم در حال حاضر به ۴۱ میلیارد رسیده است.

پایدار با بیان اینکه در حال حاضر دولت روزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یارانه برای آرد در یزد پرداخت می‌کند، افزود: با این وجود ناچار به افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در استان یزد شدیم زیرا هزینه انرژی و دستمزد کارگران افزایش یافته است.

مدیرکل غله استان یزد ادامه داد: اگر دولت یارانه دیگری برای هزینه نیروی انسانی، آب، برق و گاز نانوایی‌ها پرداخت کند، می تونیم قیمت نان را ثابت نگه داریم.

وی یادآور شد: افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در استان یزد  رسماً به اتحادیه نانوایان استان یزد اعلام شده و از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..