امام جمعه یزد:

آیت الله ایمانی یار وفادار امام و رهبری بود

نماینده ولی فقیه در استان یزد ارتحال استاد برجسته حوزه علمیه اصفهان را تسلیت گفت.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی را ضایعه‌ای تلخ و مصیبت بار توصیف کرد.

در این پیام آمده است: ضایعه ارتحال عالم فرزانه و خدوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی یار وفادار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و استاد برجسته حوزه علمیه اصفهان موجب ثلمه‌ای در اسلام است که هیچ چیز جایگزین آن نیست.

آن روحانی والامقام، سالیان متمادی در نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) خدمات بسیار ارزنده‌ای داشت. تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی با عنوان (نورالقرآن فی تفسیر القرآن) و خدمت به مردم و تاسیس مراکز علمی و عام المنفعه همه از برکات وجودی آن عالم پر تلاش و وظیفه‌شناس است.

این ضایعه تلخ و مصیبت بار را به محضر شریف حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عالیقدر، حوزه‌های علمیه، مردم استان اصفهان و بیوت داغدار و به ویژه محضر فرزندان مکرم و سایر وابستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمائیم.

پیکر آیت الله سید کمال فقیه ایمانی صبح امروز در حیاط کتابخانه امیرالمومنین (ع) اصفهان به خاک سپرده شد.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری زمینه‌ای ریوی و کلیوی، بستری و در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله فقیه ایمانی به سفارش امام خمینی، پدید آورنده اولین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی با عنوان «نورالقرآن فی تفسیر القرآن» است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..