ضرورت فعال کردن سامانه مهاجرت در میبد

امام جمعه میبد بر فعال کردن سامانه مهاجرت با رویکرد جذب و ماندگاری نخبگان بومی و غیربومی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله اعرافی در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد اجرای موفقیت آمیز طرح مدیریت مهاجرت در این شهر را نیازمند برنامه زمان‌بندی شده، تعیین جایگاه و نقش و وظایف همه ادارات، دستگاه‌ها و همراهی کردن توسعه شهر با ملاحظات فرهنگی و محیط زیست دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میبد گفت: بخشی از طرح‌ها باید با زمانبندی اجرای سریع و بخشی نیز همراه با برنامه‌های زمانبندی شده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شود.

امام جمعه میبد گفت: باید محدودیت‌هایی یکدست، عادلانه و اصلاح فرآیند‌های تولید و سیستم‌ها و تجهیزات با نگاه زیست محیطی و ارتقای صنایع و جلب توجه صنایع به سمت طرح در ساختار آن در نظر گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ملزم شدن صنایع به ارتقاء استاندارد‌های زیست محیطی و داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی در سند جامع سرمایه گذاری آینده با بهره‌مندی از افراد خوش فکر و اهل صنعت و چرخاندن فرمان صنعت به سمت فناوری پیشرفته و ایجاد صنایع درآمدزا و با نیاز کمتر به نیروی کارگری و با آلایندگی اندک را نیز در این طرح ضروری خواند.

آیت الله اعرافی همچنین بر مشارکت دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش، نهاد‌های امنیتی و انتظامی در تدوین طرح توسعه شهرستان میبد بر فعال کردن سامانه مهاجرت و جذب اعتبارات بر ارائه طرحی جداگانه با رویکرد جذب و ماندگاری نخبگان بومی و غیربومی نیز تاکید کرد.

فرماندار میبد هم در این نشست همکاری و حضور دانشگاه‌ها در فرایند بررسی مهاجرت و توسعه کمی و کیفی صنایع را مهم خواند و گفت: برای هر گونه همکاری در اجرای این طرح آماده هستیم.

 

فلاح با تاکید بر تقویت اشتغال و صنعت در چرخه اقتصادی شهر افزود: با توجه به اینکه هنوز طرح مدیریت مهاجرت به صورت کامل آماده نشده، هر گونه نظر و دغدغه‌ای در ارتباط با این طرح باید ارائه شود تا در تدوین آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد هم با اشاره به اینکه مهاجرت برای دستیابی به زندگی بهتر انجام می‌شود؛ نارضایتی‌ها و تبعات و آسیب‌های ناشی از مهاجرت را نیز به عنوان یک مطالبه عمومی یادآور شد.

رسول نصیری افزود: با توجه به اینکه طرح مهاجرت به صورت ویژه در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است؛ مقرر شده است تا مرکز ارتقای سلامت اجتماعی با استفاده از کارشناسان در مجموعه فرمانداری راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: تهیه طرح مهاجرت با چشم انداز چند سال آینده با برگزاری نشست‌های متعدد و با بهره‌مندی از حضور کارشناسان و افراد متخصص و اساتید دانشگاه پیگیری شد و اکنون طرح به مرحله‌ای رسیده که در صورت تصویب، آماده اجرا است.

نصیری گفت: مقدمات تهیه طرح مدیریت مهاجران و مهندسی مهاجرت برای اولین بار در تیرماه سل ۹۳ در دستور کار فرمانداری میبد قرار گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..