تمدید فعالیت معدن کوشک به شرط عمل به تعهدات

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن کوشک بافق به مزایده نرفته، اما در قبال آن باید یکسری تعهدات را انجام دهد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صباغیان گفت: نارضایتی‌هایی بین کارگران و مسئولان منطقه در خصوص معدن کوشک وجود داشت که پیگیر به مزایده رفتن آن بودیم، اما معدن به دلایلی و با تصمیم مسئولان و با شرط عمل به یکسری تعهدات به مزایده نمی‌رود.

 

وی با بیان اینکه صورت جلسه تدوین شده در ۱۶ بند به امضای همه مسئولان رسید، تصریح کرد: در قبال انجام تعهدات، پروانه معدن کوشک تمدید شده و در صورت انجام ندادن، برای لغو امتیازات و مزایده مجدد اقدام می‌شود.

 

صباغیان با اشاره به برخی از بند‌های این صورت جلسه تصریح کرد: احداث کارخانه ۸۰ تنی برای فرآوری در جوار این معدن، اجرای طرح طبقه بندی برای کارگران، رفاهیات برای کارگران، پرداخت دو درصد عوارض برای شهر، بومی بودن مدیر عامل و یک عضو از هیات مدیره برخی از این تعهدات است.

 

وی با بیان اینکه حوزه مهریز و شهرستان‌های آن از جمله مناطق معدن خیز هستند، افزود: بدلیل تحریم‌های نفتی، دولت تصمیم گرفته تا از معادن در حد کامل بهره برداری کند.

 

صباغیان با تأکید بر مزایده معادن و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: اگر برای استخراج از معادن برنامه کامل و هدفمندی نداشته باشیم، ناخودآگاه با چاله‌های استخراج شده مواجه می‌شویم.

 

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در قبال تخریب محیط زیست، استفاده دولت و بخش خصوصی است که چند سالی پیگیر انجام مسئولیت اجتماعی معادن در قبال مردم هستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..