امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مسئولان یزد برای تردد و ساماندهی بیماران غیربومی چاره اندیشی کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: احترام بسیاری برای بیماران سایر استان‌ها قائل هستیم اما در این شرایط ویژه کرونایی لازم است مسئولان استان فکری برای تردد و ساماندهی بیماران غیربومی کنند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه تقوا در انسان معنویت ایجاد می‌کند و معنویت برکت به همراه دارد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اصلی که امروز به خانواده ها وارد شده، بی برکتی در زندگی هاست و این بی برکتی در روایات ما عواملی دارد که یکی از آن‌ها خیانت اعضای خانواده به یکدیگر است.

وی عنوان کرد: در موضوع خیانت آنچه بیشتر مورد توجه است متاسفانه خیانت اخلاقی خانوادگی که برآمده از استفاده نادرست و برنامه های فضاهای مجازی و جریان های ضدفرهنگی است که موجب ریشه کن شدن اصول بنیادین خانواده می شود.

مدرسی افزود: یکی دیگر از عوامل بی برکتی، شراب خواری است که متاسفانه در شهر یزد به عنوان دارالعباده که نباید در آن اصلاً این عناوین وجود داشته باشد، گاهی شنیده می شود بعضی از افراد اقدام به ساخت و ساز شراب می کنند که باید در این زمینه و با کسانی که این عمل را انجام می دهند، برخورد جدی شود با توجه به اینکه در جامعه بشری اینگونه حرکت ها موحب سلب برکت می شود.

سگ زیستی از عوامل بی‌برکتی زندگی

وی، یکی دیگر از عامل بی‌برکتی زندگی را سگ زیستی اعلام کرد و گفت: سگ را داخل خانه راه دادن و با سگ زندگی کردن موجب سلب برکت می شود البته سگ باید در بیرون از منزل به عنوان سگ نگهبان و حارص و گله تلقی شود و این ظلم نسبت به حیوان است که او را در منزل نگه داریم به جای اینکه در فضای باز و باغ نگهداری شود، حیوان را در جایی محدود و محصور نگه داریم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۳۰ مرداد که به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، بیان کرد: توجه به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی باید به عنوان یک اصل اساسی تلقی شود واولین بنای عمومی ایجاد شده توسط وجود مبارک پیامبر بنای مسجد بود.

لزوم اهتمام جدی برای رونق بخشیدن به مساجد

وی با اشاره به اینکه در روایات از مساجد به عنوان خانه های خدا یاد شده است، افزود: باید همت بیشتری برای رونق بخشیدن به مساجد و عمران مسجد داشته باشیم زیرا بر اساس روایات، رونق بخشیدن معنوی به مساجد یعنی رونق بخشیدن به نمازهای جماعت و مراسم های عبادی خاص در مساجد و البته مساجد پایگاه های ارزشمندی هستند که ما در انقلاب اسلامی جایگاه آنها را کاملاً شناختیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری از جمله هیئت‌ها، صاحبان کارهای خیر و بانیان خیر و مردم که تلاش کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری بپردازند، قدردانی کر.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد در حال حاضر یکی از قطب‌های پزشکی کشور است و این بدین معناست که امکانات پزشکی، پزشکان حاذق، زمینه های بهداشتی خوب در این استان وجود دارد، افزود: بر این اساس از همه کسانی که این زمینه ها را به وجود آوردند و خدمات درمانی خوب و مناسب نسبت در استان ایجاد کردند، قدردانی می کنیم.

تردد بیماران خارج از استان به یزد کاهش یابد

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی کرونایی باید تدبیر ویژه ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اتخاد شود یا پزشکان متعهد تدبیری کنند تا تردد بیماران خارج از استان کاهش یابد زیرا با وجود احترامی که برای همه بیماران غیربومی قائل هستیم، اما این رفت و آمده باعث شیوع بیشتر کرونا می شود و جامعه پزشکی باید در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

مدرسی تصریح کرد: با تلفات روزی ۵۰۰ نفر در کشور، می طلبد به این نتیجه برسیم که نباید نسخه واحدی برای همه استانها در زمینه کرونا پیچیده شود و باید اجازه دهیم افرادی که مدعی هستند تا تجربه دارند، در زمینه طب سنتی ورود کنند.

شرایط فعلی افغانستان و بی‌توجهی آمریکا به مردم این کشور عبرتی برای سایر کشورها باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد در مورد طالبان و مسائل افغانستان نیز ادامه داد: بحث طالبان هم بحثی جدی است و این مورد باید مورد توجه قرار گیرد که آمریکایی‌ها هیچ توجه و تعهدی به هیچ کشوری ندارند و هرچه بدبختی و گرفتاری است، در کشورهایی است که آمریکایی‌ها وارد کار شده اند.

وی تصریح کرد: آمریکا به محض وخیم دیدن شرایط، مردم آمریکا را رها کرد و آنها را با مشکلاتی که خودشان عامل شکل گیری آن بودند، تنها گذاشت و این باید درس عبرتی برای سایر کشورها باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..