رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

کیفیت مسکن مهر مطلوب نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: کیفیت ساخت مسکن مهر مطلوب نیست و هیچ مهندس ناظری از نحوه ساخت‌ و سازهای این پروژه ها راضی نیست.

به گزارش یزدی نیوز علیرضا فرشید در نشستی خبری با اشاره به وضعیت مسکن مهر در سراسر کشور از جمله استان یزد اظهار داشت: گرچه عنوان می‌شود که کیفیت ساخت مسکن مهر در استان یزد نسبت به سایر مناطق کشور مطلوبتر است اما در همین استان نیز هیچ مهندس ناظری از کیفیت ساخت و سازهای این پروژه ها رضایت ندارند.

وی تاکید کرد: در پروژه های مسکن مهر نظارت واقعی و کارگاهی وجود نداشته و کار به شیوه اصولی انجام نشده است و بسیاری از پروژه ها مورد تایید مهندسان ناظر نیز نیست.

فرشید با بیان اینکه یکی از برنامه های کلان ما افزایش نظارت کارگاهی است، افزود: امیدواریم با شرکتهای حقوقی که قرار است در امر نظارت بر ساخت و ساز با نظام مهندسی همراهی داشته باشند، شاهد افزایش کیفیت ساخت و سازها در استان یزد باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه اعتماد مردم نیز تا حدی به مهندسان ناظر جلب شده و لازم است این اعتماد با انجام فرهنگ سازی و تبیین نقش مهندسان ناظر تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان کرد: هر دستگاه و سازمانی به سهم خود باید در تحقق این امر اثرگذار باشد و سازمان نظام مهندسی نیز با نظارت بر ساخت و ساز و بهبود کیفیت ساخت و سازها در این مسیر قدم بر می دارد.

فرشید خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی به واسطه نظارت دقیق و استفاده از نیروی ماهر مطابق به استانداردها احداث شود، به طور قطع طول عمر بیشتری خواهد داشت و از سوی دیگر عایق بندی ساختمانها به جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک می کند که هر دو مورد گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مهر

بخش نظردهی بسته شده است..