مرکز مکانیزه واکسیناسیون در مسجد حظیره یزد آغاز به کار کرد ‌

همزمان با تاسوعای حسینی، مرکز مکانیزه واکسیناسیون در مسجد روضه محمدیه(حظیره یزد) آغاز به کار کرد.

به گزارش  یزدی نیوز تسریع واکسیناسیون و قرار گرفتن امکانات نهادهای مختلف در اختیار این امر یکی از مهمترین خواستاها و تاکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشات چهارشنبه هفته گذشته ایشان بود.

در این زمینه و پس از تاکیدات معظم‌له، نهادهای مختلف از جمله سپاه و بسیج و ارتش در سراسر کشور ظرفیت خود در زمینه‌های مختلف را برای واکسیناسیون در اختیار ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

از جمله بخش‌هایی که در استان یزد برای امر واکسیناسیون اعلام آمادگی کردند، حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری بودند که  گزارشی در این زمینه با عنوان «جلوه مبارزه همگانی با کرونا در استان یزد/ حسینیه‌ها برای تبدیل شدن به مرکز واکسیناسیون آمادگی دارند» در خبرگزاری تسنیم یزد منتشر شد.

این آمادگی در مرحله عمل هم به سرعت نمود عینی خود را نشان داد و مسجد روضه محمدیه(حظیره) که به عنوان پایگاه انقلاب در یزد شناخته می‌شود، همزمان با صبح تاسوعای حسینی(ع) و روز منتصب به حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان مرکز مکانیزه واکسیناسیون در استان یزد شروع به فعالیت کرد.

مرکز واکسیناسیون مسجد حظیره با سیستم دهی نوبت دهی در محل و انتخاب واکسن از امروز چهارشنبه۲۷مرداد آغاز به فعالیت می‌کند.

ساعت کار این مرکز مردمی هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب است و علاوه بر تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا؛ دو دوز واکسن‌های برکت و سینوفارم نیز به شهروندان طبق اولویت‌بندی‌های سنی وزارت بهداشت، ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام این مرکز در حلا حاضر واکسن گروه‌های شغلی در این مرکز ارائه نمی‌شود و صرفا واکسیناسیون برای افرادی که در رده سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هستند انجام می‌شود.

استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها و مساجد برای انجام واکسیناسیون در واقع احیای کارکرد اصلی مساجد است، کارکردی که متاسفانه در طول برخی سال‌ها به فراموشی سپرده شده بودند و مساجد صرفا به عنوان پایگاهی برای اقامه نماز مورد نظر بودند.

این در حالی است که مساجد در واقع مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه اسلامی به حساب می‌آید که امور مختلف مسلمانان در طول شبانه‌روز را رسیدگی می‌کردند.

امروز هم قطعا استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها در کنار بسیج همگانی و مشارکت ویژه سپاه و بسیج و ارتش در بحث واکسیناسیون، می‌تواند زمینه تسریع هرچه بیشتر تزریق واکسن به عموم مردم را فراهم کند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..