استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه:

یزد شهری با ساختار اسلامی و مردمانی خوش برخورد

استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه گفت: یزد شهری است با ساختار اسلامی و مردمانی خوش برخورد که در مرحله اول توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

به گزارش یزدی نیوزپروفسور مرینا دوو در دیدار با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: من در سفر به ایران از شهرهای مذهبی، اسلامی و فرهنگی بسیاری دیدن کردم اما ساختار و برخورد مردم این شهر برایم جالب تر بود.

وی افزود: تاریخ و ادبیات دو بعدی هستند که از هم جدا شدنی نیستند و فرهنگ هم به عنوان بعد سوم در کنار آنها قرار می گیرد.
این استاد تاریخ و زبان شناسی فرانسه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در این سن و به تنهایی به مسافرت آمده اید؟ گفت: من به بیماری سرطان مبتلا هستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم مابقی زندگی خود را به سفر اختصاص دهم و در این راستا در سفر به ایران از شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و یزد دیدن کردم و به نظر من این شهرها نمونه ای برجسته از کل ایران است.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..