فعالیت ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در استان یزد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: هم اکنون ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی به یاد ۷۲ شهید کربلا در سطح استان مشغول طبخ غذای گرم برای نیازمندان هستند.

به گزارش یزدی نیوز غلامرضا مشعل چی گفت: مردم پرشور و شعور استان یزد در راه کمک به نیازمندان در این برهه از زمان که شیوع بیماری و ویروس منحوس کرونا شرایط را برای تمامی افراد جامعه و به‌ویژه محرومان سخت‌تر کرده است، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: هم اکنون ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی به یاد ۷۲ شهید کربلا در سطح استان یزد با همراهی مردم عاشورائی استان با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی مشغول طبخ غذای گرم برای نیازمندان هستند.

مشعل چی با اشاره به تشکیل ستاد اطعام و احسان حسینی در استان تصریح کرد: رزمایش اطعام و احسان حسینی از روز سه‌شنبه مورخ نوزدهم مردادماه مصادف با اول ماه محرم آغاز شده و تا پایان پانزدهم مهرماه (پایان ماه صفر) ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: این رزمایش با اجرای دو طرح اطعام حسینی (تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان) و طرح احسان حسینی (تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان) تمرکز اصلی بر روی خدمت‌رسانی بیشتر به محرومان با اولویت مناطق محروم و روستایی در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی نیکوکاران در قالب طرح “اطعام و احسان حسینی” هستند. سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد در سطح استان آماده پاسخگویی و راهنمایی نیکوکاران در خصوص نحوه مشارکت در این کار خداپسندانه است.

مردم نیکوکار استان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از طریق کد دستوری #۸۸۷۷* تلفن همراه و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ در این امر خیر شرکت کنند.

آشپزخانه‌های اطعام حسینی در روز‌های آینده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان به ۱۳۵ مورد افزایش پیدا می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..