مشارکت ۴۰ هزار بسیجی در اجرای واکسیناسیون

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از آغاز مرحله ۱۵ رزمایش مواسات و همدلی با محوریت مسجد حظیره یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سردار رضا پورشمسی در جلسه هماهنگی برگزاری پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده و تشکیل قرارگاه مواسات ، دستگاه‌ها، خیران، کسبه ، بازاریان، اصناف و صنعتگران به میدان آمدند و این قرارگاه به عنوان یکی از موفق‌ترین‌ها در سطح کشور مأموریت خود را تاکنون در ۱۴ مرحله به انجام رسانده است.مشارکت ۴۰ هزار بسیجی یزدی در اجرای واکسیناسیون

وی افزود: با وجود همه مشکلات بسیار ، اقدامات بسیار ارزنده و کارگشایی توسط این قرارگاه انجام شد و دستگاه‌ها ، خیران ، اصناف و صنعتگران هر کدام به سهم خود مشارکت بسیار خوبی در اجرای رزمایش‌ها داشتند که قابل تقدیر است.

پورشمسی تصریح کرد: در ۱۴ مرحله این رزمایش ، ۳۵۱ هزار بسته معیشتی در کل استان توزیع شد که آمار بسته‌های توزیعی توسط کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام در آن گنجانده نشده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان ادامه داد: ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم، هزار سری جهزیه و هزار سری کمک جهیزیه نیز از اقدامات دیگری است که طی ۱۴ مرحله گذشته درقرارگاه مواسات یزد انجام شد.

وی همچنین از توزیع ۴ هزار فیش وام دو، پنج و ۱۰ میلیون تومانی بین آسیب دیدگان کرونا خبر داد و گفت: هر حواله وام با نام، تصویر و بخشی از وصیت‌نامه یک شهید تهیه شد و در اختیار افراد قرار گرفت.

پورشمسی در مورد طرح شهید سلیمانی نیز خاطرنشان ساخت: برای اجرای این طرح، تمام استان و شهر یزد بلوک بندی شد که در شهر یزد ۱۰۰ بلوک تشکیل شد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، مراجعه خانه به خانه انجام شد.

وی تأکید کرد: البته با شیوع شکل جدیدی از کرونا، نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی متفاوت شد، اما اکنون با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد واکسیناسیون و در اختیار قرار دادن امکانات و نیرو‌ها برای اجرای سریعتر واکسیناسیون، آمادگی داریم تا ۴۰ هزار بسیجی فعال در طرح شهید سلیمانی استان را که آموزش‌های مختلف به آن‌ها ارائه شده، در بحث واکسیناسیون فعال کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر محوریت مساجد در اجرای طرح مواسات تاکید داشتند، پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات استان یزد،از مسجد حظیره یزد آغاز می‌شود و در قالب این رزمایش هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۶۰۰ هزار تومان با کمک هیئت‌های عزاداری در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در محلات مختلف این طرح با محوریت مساجد، ائمه جمعه و جماعات برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در این مرحله از رزمایش، در ۱۰ شهرستان استان یزد در مجموع ۱۰ هزار بسته معیشتی توزیع شود.

پورشمسی همچنین از طبخ سوپ گرم با گوشت و سبزیجات خبر داد و عنوان کرد: این سوپ در قالب بسته‌بندی‌های مناسب درب منازلی که بیمار کرونایی دارند، توزیع خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..