معاون عمرانی استاندار یزد:

طرح جامع شهری یزد نیازمند بازنگری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: طرح جامع شهر یزد نیازمند بازنگری است و این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر شهرداری و شورای شهر یزد باشد.

به گزارش یزدی نیوز محسن صادقیان در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرداری یزد در دوره جدید شهرداری و شورای ششم شهر یزد از مهمترین اقدامات در دوره جدید مدیریت شهر را تهیه طرح جامع بازنگری شهر یزد عنوان کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد باید در این دوره با فراهم آوردن مقدمات کار در محلات شهر، اهتمام ویژه ای برای تهیه این طرح داشته باشند.

وی افزود: بررسی طرح‌های جامع و تفضیلی تهیه شده شهرها طی سالهای گذشته نشان می دهد که موفقیت چندانی در عملیاتی شدن طرح های تفضیلی حاصل نشده و یکی از دلایل اصلی آن، نداشتن دقت کافی در زمان تهیه طرح جامع همچنین زمان‌بر شدن و طولانی شدن تهیه این طرح‌ها است.

صادقیان ادامه داد: بازنگری طرح جامع شهر یزد با توجه به جهانی شدن و خاص بودن این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به گونه ای که شرح خدمات تهیه شده برای این طرح، ویژه و خاص بود و طرح جامع شهر یزد جزو طرح‌های ویژه کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین آغاز طرح بازنگری طرح جامع شهری یزد همزمان با شروع به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و تاکید کرد: ضروری است شورای شهر و شهرداری یزد با فراهم آوردن مقدمات کار در محلات شهر، اهتمام ویژه ای برای تهیه این طرح داشته باشند.

صادقیان گفت: تعریف چشم انداز مناسب و تعیین محورهای درست توسعه شهر یزد، هدف‌گذاری درست، تهیه سند و برنامه کوتاه مدت چهار ساله و توجه ویژه به محله محوری و بازآفرینی شهری، موضوعات اساسی و بنیانی برای طرح جامع ویژه شهر یزد است که باید مورد توجه و دقت همکاران شورای شهر، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..