بافق، رکورددار بیشترین مصرف داده در کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: عملکرد وزارت ارتباطات در اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و مروست ۷۷ درصد بیشتر از تعهد برنامه ششم توسعه بوده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل با حضور در شهر بافق با محمدرضا صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت شهری و روستایی در ابرکوه، بافق، مهریز، بهاباد، خاتم و مروست در مقایسه با متوسط کشور، مناسب است، ولی با توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های این بخش در آینده، نیاز مردم در روستا‌ها و شهرک‌های جدیدالتاسیس به تلفن ثابت برطرف خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به پتانسیل بسیار خوب بافق برای استفاده از خدمات دیتا، تصریح کرد: بنا به گزارش‌های دریافتی از شرکت مخابرات منطقه، شهرستان بافق در سال‌های اخیر بیشترین مصرف داده را در کشور داشته است.

پاکدل ادامه داد: در چند ماه اخیر، با ایجاد ۶ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۱۵ سایت تلفن همراه در شهرستان‌های این حوزه که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل طرح توسعه روستایی (USO) صورت گرفته است، علاوه بر ۱۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، تعداد ۹۰ روستا و آبادی نیز فراتر از تعهد پوشش داده شده است.

وی اظهار داشت: مجموعا ۲۰۷ روستا و آبادی به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که این عملکرد ۷۷ درصد فراتر از برنامه ششم توسعه است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..