امام جمعه مهریز:

حضرت عباس (ع) الگوی ولایتمداری/لزوم احیای امر به معروف

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه تاسوعای حسینی درس‌های بسیاری برای همه ما دارد، گفت: حضرت عباس (ع) الگوی تمام عیار ولایتمداری است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز اظهار کرد: درس تاسوعا ولایتمداری است و این درس مهم را باید از حضرت عباس (ع) از لحظه ارسال امان نامه برای او آموخت.

وی با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و این دو فریضه نیز همانند نماز واجب است.

محی الدینی ادامه داد: وقتی سید الشهدا (ع) دین جدشان را در خطر و سنت‌های غلط را جایگزین سنت‌های صحیح و خلیفه مسلمین را غرق در فساد دیدند، مجبور به قیام شدند.

امام جمعه مهریز بیان کرد: فرهنگ‌های غلط غربی وارد جامعه ایران اسلامی شده است و می‌خواهد فرهنگی اصیل‌مان را تغییر بدهند و تا حدودی هم در این امر موفق عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرایض در جامعه به دست فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شود.

محی الدینی از شهروندان خواست ضمن همکاری با ستاد امر به معروف و و نهی از منکر با زبان نرم و محبت به برادر و خواهرهای دینی خود در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این فرایض امر به معروف و نهی از منکر را ادا کنند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ماندگارترین و تأثیرگذارترین قیام تاریخ اسلام یعنی عاشورای حسینی را رقم زد.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سال روز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آنها در امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و نگذاشتند ارزش‌های انقلاب و کشورشان زیر سوال برود.

امام جمعه مهریز ادامه داد: شهرستان مهریز ۴۰ آزاده سرافراز دارد که باید از آنها تجلیل و قدردانی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..