امام جمعه موقت یزد:

مجلسی‌ها وزرای دیندار و کارآمد برای مردم انتخاب کنند

امام جمعه موقت یزد گفت: نمایندگان مجلس باید برای مردم وزرای دیندار و کارآمد انتخاب کنند زیرا وزیر اگر دیندار نباشد، خیانت می‌کند و اگر کارآمد نباشد، برای مردم و کشور مفید نیست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به قطع زنجیره کرونا، اظهار کرد: توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، جدی بگیرید و دولت و ملت، مسئول و غیرمسئول باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم، افزود: مهم‌ترین مسئله ما بعد از مبارزه با بیماری فراگیر کرونا، مسائل اقتصادی است.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: نباید راه اقتصادی اشتباهی که سال‌های سال، دولت‌ها بر حسب ظاهر برای کسب محبوبیت انجام دادند، ادامه پیدا کند و نباید مصالح درازمدت را فدای مصالح کوتاه‌مدت کنیم، بلکه باید با درایت در این زمینه چاره اندیشی شود.

درخواست عضو فقهای شورای نگهبان از رئیس جمهور

مدرسی یزدی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جمع مردم، خطاب به وی عنوان کرد: از حضور شما در میان مردم تشکر می‌کنیم، اما حضورتان به گونه‌ای نباشد که شما نیز مبتلا شوید، زیرا اگر شما درگیر بیماری شوید، چه کسی کار مردم را به پیش ببرد، بنابراین توصیه می‌کنیم در جمعیت با رعایت مسائل امنیتی و بهداشتی حضور پیدا کنید، زیرا جان شما برای مردم اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه موقت یزد در مورد اعلام نام وزرای پیشنهادی به مجلس نیز اظهار کرد: مجلس بدون هیچ تعارف و بدون مدنظر قرار دادن معیارهای ویژه به جز دینداری و کارآمدی، رأی خود را اعلام کند و در نظر داشته باشد که وزیر اگر دینداری نداشته باشد خیانت می‌کند و اگر کارایی نداشته باشد، بود و نبودش برای مردم تفاوتی ندارد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس، تک تک وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و افراد دیندار و کارآمد را برای رفع نیازها و مشکلات کشور انتخاب کنند.

سفرای روسیه و انگلیس از مردم ایران عذرخواهی کنند

مدرسی یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمل زشت و زننده‌ای که سفیر روسیه و سفیر انگلیس انجام دادند و در محلی که اشغالگران روس و انگلیس و آمریکا عکس گرفته بودند، عکس گرفتند و در سایت‌ها و کانال‌ها منتشر کردند، افزود: یادآوری این عمل زشت و زننده تأسف آور است و اینها باید از مردم عذرخواهی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه د اد: اینها وقتی که دولت بی لیاقت ایران آن زمان اعلام بی طرفی کرد، ایران را اشغال کردند و حالا یاد آن عمل زشت را با بازنشر تصاویر آن زمان زنده می‌کنند.

مدرسی یزدی تاکید کرد: این اقدام برای مردم پیام دارد و مردم بدانند که به جز اتکا به خدا و نیروی ملت هیچ پناه دیگری نداریم و دولت‌های مختلف اروپایی اگر روزی منافعشان اقتضا کند، همه را فراموش می‌کنند.

دولتمردان ایران مواضع خود را در برابر طالبان اعلام کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قضیه افغانستان نیز بیان کرد: متأسفانه درگیری‌های شدیدی در افغانستان وجود دارد و طالبان با آن سوابق خطرناک، بسیاری از استان‌های افغانستان را اشغال می‌کنند و مردم و دولتمردان افغانستان باید توجه داشته باشند که صرف اینکه طالبان می‌گویند ما طالبان قبل نیستیم و روش و فکر ما عوض شده را به سادگی نپذیرند.

مدرسی یزدی ادامه داد: در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم، اما هر آنچه برای امنیت کشور ما تهدید به شمار رود یا مسلمانان را به جان هم بیندازد، برای ما حائز اهمیت است و نمی‌توانیم در برابر آن بی‌تفاوت باشیم و دولتمردان باید بدون بهانه دادن دست مخالفان، با هوشیاری این موارد را مدنظر داشته و در برابر آن اعلام موضع کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..