احداث سه پست جدید برق در یزد

سه پست جدید برق و یک نیروگاه در استان یزد احداث شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: سه پست جدید برق و یک نیروگاه در استان یزد با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان ساخته شد.
اسدی افزود: این پست‌ها شامل پست بهاباد با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، پست رستاق با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان و پست یزد مهر در جاده مهریز باسرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است که اقدامات آن‌ها نهایی شده است و در آینده نزدیک از این پست‌ها بارگیری خواهد شد.

وی همچین گفت: نیروگاه ده مگاواتی کوشک بافق با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن توسط شرکت غدیر به پایان رسیده است و این نیروگاه در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره برداری می‌شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد افزود: افتتاح این طرح‌ها نقش بسزایی در ارائه خدمات به مردم و صنایع در مناطق مختلف استان خواهد داشت.

اسدی همچنین از افتتاح ۱۹ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ خبر داد و گفت:بهره برداری از ۱۴ پروژه انتقال و فوق توزیع، بهره برداری از ۳ پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۸ مگاوات و بهره برداری از ۲ نیروگاه تولید پراکنده به ظرفیت ۱۴ مگاوات از جمله طرح‌هایی است که در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد: اصلاح تعرفه صنایع، ایجاد مرکز خلاقیت و کار تیمی، ارائه راهکار به منظور کاهش مصرف انرژی سرمایشی کشور و واگذاری، اجرا و بهره برداری پروژه‌های خطوط و پنل‌های طرح انتقال به بخش خصوصی از پروژه‌های ملی شرکت برق منطقه‌ای یزد است.

اسدی علت نیاز مصرف بیش از تولید برق را رشد بار مصارف سرمایشی با توجه به افزایش متوسط دما در سطح کشور ، رشد مصارف چاه‌های کشاورزی ناشی از کم بارشی و افزایش دما، کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کاهش حجم بارندگی، رشد استخراج رمز ارز‌های بدون مجوز و رشد بار صنعتی به علت رونق تولید برشمرد.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف در ادارات و مصارف خانگی افزود: در تلاشیم تا در ماه‌های آینده خاموشی‌ها به حداقل برسد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..