مرمت و ساماندهی بافت تاریخی روستای هرابرجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم از آغاز پروژه مرمت و ساماندهی بافت تاریخی روستای هرابرجان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، عباس قدیریان گفت: هرابرجان، روستایی از توابع شهرستان مروست که وسعت بافت تاریخی آن ۳۵ هکتار است و این بافت در جلسه شورای ملی ثبت آثار واجد ارزش ثبت تشخیص داده‌شده است.

قدیریان با اشاره به اینکه بافت هرابرجان یکی از بافت‌های متراکم و دست‌نخورده از دوران گذشته است، افزود: این بافت چندین بنای تاریخی ارزشمند را درون خود جای‌داده است که از آن جمله می‌توان به برج اداره، تنها برج تاریخی روستای هرابرجان اشاره کرد، این بنا مربوط به دوره افشاریه– زندیه بوده و درگذشته به‌عنوان برج دیده‌بانی، عملکرد حفاظتی و امنیتی برای روستای هرابرجان داشته است.

او مهم‌ترین اقدامات اجرایی در پروژه ساماندهی و مرمت بافت تاریخی این روستا را کف‌سازی، ازاره، نماسازی بدنه و اندود کاه‌گل معابر عنوان کرد و گفت: حسب وظیفه ذاتی میراث فرهنگی در حفاظت، مرمت و احیای بافت‌ها و بنا‌های تاریخی، این پروژه توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم و با مشارکت دهیاری روستا انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..