حوزه‌های علمیه به بحث آسیب‌های اجتماعی به طور جدی ورود کنند

امام جمعه یزد با اشاره به اثرگذاری حوزه‌های علمیه از زمان شکل‌گیری تاکنون در تربیت دینی جامعه گفت: امروز هم حوزه‌ها باید به بحث شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود جدی کنند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری،  در دیدار اعضای ستاد حوزوی بحران استان یزد و مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و کامل، آسیبها شناسایی و ریشه یابی شود و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: حوزه های علمیه باید برای تقویت پایه های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.

امام جمعه یزد افزود: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

ناصری در مورد آسیبهای اجتماعی گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه، با آموزش صحیح پایه های ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد، روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است، بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده ایم، تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش فکر، خودباور و متعهد برنامه ریزی مناسبی از سوی حوزه های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..