صباغیان: اختیار نظارت بر فضای مجازی از مجلس سلب می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: بر اساس این طرح تمام اختیارات به کمیسیون دوامی داده می شود که فقط سه عضو ناظر مجلس در آن حضور دارند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در تذکر شفاهی در جلسه علنی  مجلس گفت: در خصوص این گرانی ها با وجود این شرایط تغییر دولت، مردم باید به کجا پناه ببرند؟ انتظار می‌رود مجلس در یک جلسه غیرعلنی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی در خصوص تصمیم مجلس درباره طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک عنوان کرد: نه در این جلسه و نه در جلسه قبل بررسی این موضوع، اجازه ای برای بیان تذکر و اخطار داده نشد، اکنون هم که این موضوع تصویب شده ما از آن پیروی می‌کنیم و بحثی در آن نیست، ولی یک نکته فراموش شد که از کمیسیون مشترک می‌خواهم به آن توجه کند؛ شورای عالی فضای مجازی همه اختیارات را به کمیسیون دوام واگذار کرده است، یعنی کمیسیون دوام می‌شود تصمیم گیر تمام مقدرات فضای عمومی، که اعضای آن ۲۲ نفر هستند، در آن کمیسیون سه نفر نماینده مجلس به صورت ناظر، ۹ نفر از دستگاه های انتخابی و دولت و ۱۰ نفر از دستگاه های حاکمیتی حضور دارند.

صباغیان گفت: این یعنی اختیار نظارت بر فضای مجازی را که امروز تمام امور در جهان به آن وابسته و مرتبط است را از مجلس سلب می کنیم، این حق را از ملت نباید گرفت، مجلس باید به این موضوع نظارت کند

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..