از آخرین وضعیت ارتباطی روستای مد نظر خود مطلع شوید

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان یزد از فراهم شدن امکان دسترسی عموم به اطلاعات ارتباطی روستا‌های کشور در درگاه یکپارچه اطلاعات روستایی (دیار) خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد رضا پاکدل با اشاره به راه اندازی نسخه عمومی سامانه یکپارچه اطلاعات روستایی (دیار) گفت: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت http://diiar.ir از آخرین وضعیت ارتباطی روستای مدنظر خود مطلع شوند.
پاکدل افزود: این سامانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد، توسعه و پشتیبانی می‌شود و اطلاعات این سامانه در خصوص روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران به نمایش درآمده است و امکان مشاهده وضعیت اطلاعات ارتباطی از سطح کشوری تا روستایی شامل تعداد سرویس‌های تلفن همراه، اینترنت ثابت و سیار و تلفن ثابت روستایی وجود دارد.
نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تصریح کرد: بر روی هر نمودار اطلاعات در سطح استان، شهرستان، بخش، دهستان و روستا نمایش داده می‌شود و عدد روی هر نمودار بر روی نقشه نمایانگر تعداد روستا‌های آن سطح از اطلاعات است که به عنوان مثال عدد ۳۳۷ بر روی نمودار استان یزد در سطح اول نمایش نقشه که همان سطح استانی است، به معنای وجود ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در تمامی بخش‌های استان یزد است.
وی اظهار کرد: در سامانه دیار امکان جستجوی مستقیم روستا از منوی جستجو و همچنین طرح شکایات مردمی از کیفیت ارتباطات روستایی نیز وجود دارد.
بر اساس این گزارش در حال حاضر پوشش صد در صدی شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت، بر روی سامانه دیار قابل مشاهده و استان یزد در اتصال شهر‌ها و روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات از استان‌های پیشتاز می‌باشد

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..