معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد خبر داد

راهیابی ۱۹ معلم تربیت بدنی یزد به مرحله کشوری

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد از راهیابی ۱۹ معلم تربیت بدنی استان به مرحله کشوری مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خبر داد.

«مصطفی خلیلی» از برگزاری مرحله استانی جشنواره حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی و پایه با محوریت افزایش سطح کمی و کیفی درس تربیت بدنی در مدارس خبر داد و اظهار کرد: جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه، فرآیندی هدفمند است که طی آن معلمان درس تربیت بدنی و آموزگاران پایه با مشارکت فعال در دوره آموزشی پژوهش محور مورد نیاز و مطلوب کلاس درس تربیت بدنی، تجارب تدریس، صلاحیت ها و شایستگی‌های حرفه‌ای خود را ارتقا خواهند داد.

وی افزود: این جشنواره در سطح منطقه استان و کشور در دو بخش تجویزی و انتخابی برگزار شده و هدف از آن کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در شرایط کرونا در قالب دو مبحث روش‌های برتر تدریس و ابتکارات و خلاقیت است.

خلیلی خاطرنشان کرد: طی این جشنواره در مجموع بیش از ۷۰ لوح فشرده شامل آثار برگزیده‌ی نواحی و مناطق، توسط سرگروههای آموزشی درس تربیت بدنی استان به مدت دو هفته مورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بخش روش های برتر تدریس این جشنواره در چهار مقطع ابتدایی دوره اول، ابتدایی دوره دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد که از هر تیم حداقل یک نفر و حداکثر سه نفر قادر به شرکت شدند.

به گفته این مسئول، در این جشنواره دوره‌های تدریس ۲۵ دقیقه‌ای در بستر دانش‌آموزی در فضای شاد با توجه به کتاب راهنمای تدریس درس تربیت بدنی صورت گرفت و در مرحله منطقه‌ای لوح فشرده تدریس درس تربیت بدنی همکاران مورد داوری قرار گرفت و از هر دوره تحصیلی دو تیم و در بخش خلاقیت دو نفر به مرحله استانی راه یافتند.

خلیلی در پایان ذکر کرد: در مرحله استانی بعد از داوری لوح‌های فشرده همکاران منتخب از بخش روش تدریس، در هر مقطع تیم اول و از بخش خلاقیت نفر اول جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این که منیژه فلاح پور، سودابه یزدانی، افخم اکرمی و ۱۷ نفر دیگر از افراد برتر راه یافته به مرحله کشوری هستند، ابراز کرد: مرحله کشوری جشنواره مهارت های حرفه ای معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه اواخر مرداد ماه به میزبانی استان خراسان رضوی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..