آتش نشانان مهریز فاقد خودروی پیشرو در حوادث هستند

مسئول آتش‌نشانی شهرداری مهریز با اشاره به گستردگی جغرافیایی ماموریت‌های این واحد، از مهمترین مشکلات حال حاضر آتش‌نشانی مهریز را فقدان خودروی پیشرو در ماموریت‌هایشان عنوان کرد.

«سید محمد حسینی»  اظهار کرد: تنها ایستگاه آتش‌نشانی مهریز علاوه بر مرکز شهرستان، تمام روستاهای مهریز و تا شعاع ۹۵ کیلومتری جاده بین‌المللی شمال – جنوب کشور از مرکز مهریز را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این که هم‌اکنون این ایستگاه دارای تنها سه دستگاه خودروی اطفای حریق است، یکی از عمده مشکلات آتش‌نشانی مهریز از ۱۳ سال پیش تاکنون را نبود خودروی پیشرو اعلام کرد.

حسینی در این باره اضافه کرد: وجود خودروی پیشرو در آتش‌سوزی‌ها و حوادث به وی‍ژه برای مهریز که در مجاورت جاده ترانزیت و پرتردد بندرعباس – تهران واقع شده، از این جهت حائز اهمیت است که با برخورداری از امکانات اولیه آتش‌نشانی، بسیار سریع‌تر در محل حادثه حضور می‌یابد و ضمن ارزیابی اولیه از ماموریت، از آتش‌سوزی و خسارت‌ها بیشتر در حوادث جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: این واحد در راستای رسالت سازمانی خود و با هدف امداد رسانی سریع در زمان وقوع حوادث همواره با تمام توان در جهت نجات جان و مال شهروندان تلاش کرده است.

مسئول واحد اتش نشانی مهریز در خصوص تعداد عملیات‌های انجام توسط آتش نشانان گفت: ۱۴۸ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان مهریزی در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: عملیات‌های انجام شده شامل ۶۲ مورد عملیات اطفای حریق، ۱۸ مورد عملیات امداد و نجات، ۲۰ مورد خدمات و ۴۸ مورد عملیات مربوط به حیوانات موزی بوده است.

حسینی در پایان به اقدامات پیشگیرانه آتش‌نشانی به وی‍ژه برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی نیز اشاره و تصریح کرد: کارشناسان آتش‌نشانی با هدف آموزش دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در آموزشگاه‌های مربوطه حضور می‌یابند و آنها را با چگونگی اطفای حریق، پیشگیری از سوانحی مانند آتش‌سوزی در منزل و خودرو و رعایت نکات ایمنی آشنا می‌کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..