معاون دادستان کل کشور:

رسانه بهترین راه ارتباطی مردم با دستگاه قضا است

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور: رسانه یکی از راه‌های مدیریت ارتباطات دستگاه قضایی با مردم است و باید به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز جواد بابایی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه و عدلیه یزد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌های ارتباطی برون سازمانی، رسانه‌ها هستند، چون بستری برای ارتباط مستمرعموم مردم با دستگاه قضا در راستای تحقق عدالت با چاشنی اقناع به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به تأکید بر مساله رسانه و توسعه گفتمان سازی در سند تحول قوه قضائیه افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها به موضوع اطلاع رسانی در خصوص انعکاس عملکرد‌ها و استفاده از شیوه‌های جذاب در اطلاع رسانی تاکید کرده اند.

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور با تقدیر از برگزاری جشنواره عدلیه و رسانه در یزد تصریح کرد: تقدیر از نقد برتر در این جشنواره هم از تاکیدات سند تحول قضایی کشور محسوب می‌شود.

استاندار یزد هم با اشاره به ارتباط خوب دستگاه قضا با رسانه‌های استان گفت: این فضا علاوه بر ایجاد شفافیت در امور قضایی، باعث تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضا شده که بر موفقیت سایر بخش‌های استان نیز تاثیرگذار بوده است.

محمدعلی طالبی ادامه داد: تقویت هرچه بیشتر رسانه‌های گروهی با همکاری دستگاه‌های مسئول موجب ارتقای ارائه خدمات به آحاد مردم می‌شود و مسئولان باید از مزیت فعالیت‌های رسانه‌ای برای پیشبرد امور جامعه بیش از پیش استفاده کنند.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی و مردم مدیون شهیدانی، چون بهشتی هستند که برای اعتلای کشور و عزت و سربلندی آن به فوز عظیم شهادت نایل آمدند و این شهیدان والامقام بهترین الگوی ماندگار در جامعه اسلامی هستند و باید بیش از گذشته نسبت به معرفی شخصیت و خدمات ایشان به نسل جوان اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با بیان این که گفتمان سازی از برنامه‌های سند تحول قضایی است، گفت: ترسیم و تبیین چهره دستگاه قضایی و ایجاد احساس عدالت از نتیجه غایی اقدامات قوه قضاییه، نیازمند همکاری رسانه هاست.

غلامعلی دهشیری افزود: اجرای عدالت در یک حرکت درست و هدفمند، برای جامعه اعتماد ساز و امید بخش است اگر یک پیوست رسانه‌ای هوشمندانه و حرفه‌ای داشته باشد.

اجرای گروه سرود شمیم ولایت، اجرای یکی از خوانندگان استان و تجلیل از برگزیدگان جزو بخش‌های مختلف اختتامیه اولین جشنواره رسانه و عدلیه یزد بود.

در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های اصلی، ویژه، رسانه و جنبی جشنواره تجلیل بعمل آمد.

همچنین از صدا وسیمای مرکز یزد و خانه مطبوعات به پاس همکاری مستمر با دستگاه قضا استان به صورت ویژه تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..