خانم‌های باردار یزدی واکسینه می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: خانم‌های باردار یزدی ۳۵ سال به بالا در برابر کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر دهقانی گفت: روند واکسیناسیون بانوان باردار با حضور دکتر برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، معاون درمان دانشگاه و گروه سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بررسی شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش ابتلا مادران باردار در موج پنجم کرونا اظهار داشت: در موج پنجم به دلیل محدودیت در واکسیناسیون خانم‌های باردار و شرایط خاص این گروه ، ۲۷۷ مادر باردار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند که از این تعداد ۴۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

دهقانی با اشاره به افزایش ابتلا مادران باردار در این موج ادامه داد: طبق بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت، مادران باردار ۳۵ سال به بالا که در سه ماهه دوم به بعد بارداری به سر می‌برند، در برابر کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: مشخصات این افراد در مراکز بهداشتی وجود دارد و با مراجعه به مرکز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا هیچ مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند، گفت: چنانچه مادران باردار علائم مشکوک بیماری کرونا داشتند، حتما برای انجام تست تشخیصی به مراکز منتخب سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه کنند تا در این مراکز توسط پزشکان مجرب، از نظر تمامی علائم و نشانه‌های بیماری ارزیابی شوند. در صورت طبیعی بودن درجه تب و سطح اکسیژن خون و خفیف بودن علائم، قرنطینه بودن در خانه کافی است.

دهقانی تصریح کرد: زنان باردار حتی اگر واکسینه شوند، باید همچنان اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، فاصله‌گیری اجتماعی، شستشوی دست و عدم حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها را رعایت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..