راهیابی دانش آموزان بافقی به مسابقات کشوری پژوهش سراهان

پژوهشگران بافقی به مسابقات کشوری جشنواره پژوهش سراهان دانش آموزی راه یافتند.

به گزارش یزدی نیوز دبیر پژوهشسرای مفیدی شهرستان بافق گفت: دانش آموزان بافقی در مسابقات جشنواره‌های پژوهش سرا‌های دانش آموزی، موفق به کسب چهار رتبه اول و یک رتبه سوم شدند.
علی نادری زاده افزود: امسال در مسابقه جشنواره‌های پژوهش سرا‌های دانش آموزی در استان از بین هزارو ۲۰۰ اثر شرکت کننده در شهرستان، ۲۰ اثر انتخاب و به استان ارسال شد.
وی افزود: از بین آثار ارسالی به استان، دانش آموزان بافقی موفق به اخذ ۴ رتبه اول در مقطع متوسطه و یک رتبه سوم در مقطع ابتدایی شدند.
دبیر پژوهشسرای مفیدی شهرستان بافق ادامه داد: ابوالفضل اسکندری در رشته کد نویسی، محمد مهدی جمشیدی و سید محمد علوی در رشته آزمایشگاه، فاطمه آبادی جو در رشته گیاهان دارویی موفق به اخذ رتبه اول و امیرعلی صدری پور در رشته ادبیات موفق به اخذ رتبه سوم در استان شدند.
نادری زاده با بیان اینکه ثبت نام جشنواره پژوهش سرا‌های دانش آموزی در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری هر ساله برگزار می‌شود، تصریح کرد: افراد برگزیده به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: جشنواره مسابقات پژوهش سرا‌های دانش آموزی و مسابقات المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو از مهمترین عوامل شناسایی دانش آموزان خلاق و فعال در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است که با توجه بیشتر مسئولین شهرستان به پژوهش سرا در خصوص تامین امکانات و بودجه‌های لازم می‌توانیم با تربیت نسل جدیدی از دانش آموزان نخبه در عرصه نانو در آینده نزدیک روبرو شویم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..