نجات جان مصدوم ۲۰ ساله در ارتفاعات شیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر تفت و واکنش سریع، مصدوم ۲۰ ساله‌ را از ارتفاعات شیرکوه نجات دادند.

به گزارش یزدی نیوز محسن حرازی زاده یزدی گفت: پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مصدومیت یک مرد ۲۰ ساله در ارتفاعات شیرکوه (دره دیدار زیر آبشار دیدار) بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان هلال احمر تفت مستقر در طزرجان با یک دستگاه خودرو امدادی و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: با توجه به مسیر طولانی انتقال مصدوم از دره به منطقه امن، تیم واکنش سریع استان نیز به عنوان تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام شد.

حرازی زاده تصریح کرد: پس از جستجو و پیاده روی بیش از هفت کیلومتر در دره دیدار و دسترسی به مصدوم که از ناحیه مچ پا دچار حادثه شده بود، اقدامات اولیه انجام شد و مصدوم پس از تثبیت بر روی بسکت، به ارتفاعات پایین دست و محل امن انتقال یافت.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات نجات بیش از سه ساعت طول کشید، ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث رخ داده برای کوهنوردان در این روز‌ها از ورزشکاران و شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..