مدیرکل ارشاد یزد:

یزدی‌ها در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک خوش درخشیدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از کسب چند رتبه برتر توسط یزدی‌ها در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده اظهار داشت: در این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، فرزانه قنبری از باشگاه بادگیر ابرکوه در بخش بهترین نامه به نویسنده در کشور موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: در بخش باشگاه برتر نیز باشگاه بادگیر از ابرکوه و باشگاه مشق دانایی از مروست حائز رتبه برتر شدند همچنین در بخش فیلم موبایل، مریم زارعی از باشگاه دوستدار کتاب ترکان حائز رتبه برتر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: در بخش کتاب‌فروشی فعال هم خانه کتاب اردکان به کسب رتبه برتر نائل شده است.

به گفته وی، مژگان کمال مهریزی نیز به عنوان دبیرخانه استانی یزد نیز مورد تقدیر و تجلیل در این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان قرار گرفت.

گفتنی است؛ پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید و آیین اختتامیه آن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هیئت ‌داوران پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان پس از آثار رسیده به دبیرخانه مرکزی، ۴۰ باشگاه، ۴۰ نامه به نویسنده و ۴۰ فیلم کوتاه معرفی کتاب را به ‌عنوان نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی کردند.

از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در یک هزار و ۹۶۰ شهر و روستا تشکیل‌ شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شدند.

در این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، داوری‌ها در دو مرحله شهرستان و مرحله نهایی کشوری، انجام پذیرفت و از میان مستندات داوری شده در مرحله شهرستان ۷۰۰ باشگاه، ۲ هزار فیلم و بیش از ۲ هزار نامه به دبیرخانه این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی رسید.

آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان در سه بخش زیر بررسی و داوری شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..