نائب رئیس شورای شهر یزد:

تلاش داریم تا شهر یزد بدون مدیر شهری نماند

نائب رئیس شورای ششم شهر میراث جهانی یزد گفت: خوشبختانه در میان گزینه‎‌های شهرداری یزد در این دوره یک خانم نیز حضور دارد و تلاش داریم در اولین فرصت شهردار را انتخاب کنیم تا شهر یزد بدون مدیر شهری نماند.

«عزیز الله سیفی»  اولین ‌و مهمتربن برنامه شورای شهر جدید را انتخاب شهردار دانست و گفت: بر اساس قانون باید این اقدام اولین اقدام شورا باشد و به همین دلیل اعضای منتخب پس از اعلام رسمی نتایج از طریق رسانه و اعلام ایمیل، ثبت‌نام از همه کسانی که خود را واحد شرایط پست شهرداری می‌دانستند انجام گرفت.

وی افزود: ۴۱ نفر در این فرایند ثبت نام کردند که با بررسی‌های قانونی به عمل آمده ۱۷ نفر حائز شرایط شناخته شدند و در نهایت ۱۲ نفر به ارائه برنامه پرداختند که تاکنون با هشت نفر مصاحبه صورت گرفته است.

سیفی با بیان این که این هشت نفر در صحن علنی از برنامه های خود دفاع کردند، اظهار کرد: با دریافت برنامه، انجام مصاحبه افراد باقی مانده و دفاع از برنامه‌ها در چند روز آینده، انتخاب شهردار را در اولین فرصت انجام خواهیم داد.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر انتخاب شهردار از قبل توسط این شورا، ابراز کرد: طبیعی است در هر دوره‌ای وقتی شرایطی برای انتخاب مسئولی ایجاد می‌شود، شایعاتی هم به دنبال خواهد داشت اما ما بر اساس فرایندهای انتخابی و اعلام عمومی در حال بررسی موضوع هستیم و هنوز شورا به فرد خاصی نرسیده و رسماً اعلام می‌کنم که تاکنون هیچ گزینه‌ای انتخاب نشده و اسامی مطرح‌شده مورد تایید شورا نیست.

نائب رئیس ششمین دوره شورای شهر یزد تاکید کرد: تلاش داریم در اولین فرصت شهردار را انتخاب کنیم تا شهر یزد بدون مدیر شهری نماند و هر زمان به گزینه نهایی رسیدیم، رسماً اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص ویژگی های شهردار دوره ششم، گفت: شهردار این دوره انقلابی، جهادی، مردمی و از جنس مردم خواهد بود و باید تلاش کنند با توجه به مشکلات و حضور پرتلاش در عرصه مدیریت شهری تحولات ارزشمندی را در سطح شهر در این دوره رقم بزند.

سیفی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در میان گزینه‌های شهرداری یزد در این دوره یک خانم نیز حضور دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..